وزیر نیرو: تنش آبی شهر بانه قبل از تابستان سال آینده حل می شود


وزیر نیرو: تنش آبی شهر بانه قبل از تابستان سال آینده حل می شود

سنندج- ایرنا- وزیر نیرو که صبح امروز به استان کردستان سفر کرده است گفت: تنش های شدید آبی در بانه با همکاری مدیران و کارشناسان تا قبل از تابستان سال آینده حل می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز سه شنبه در جریان بازید از سد عباس آباد بانه اظهار داشت: تامین آب پایدار شهر بانه یکی از مسایل مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود و این موضوع یکی از نگرانی های مسوولان کشوری و استانی است.

وی ادامه داد: گام نخست برای حل این معضل این است که با یک سامانه مخزن سد عباس آباد به تصفیه خانه شهربانه وصل شود که امروز در این مورد تصمیم گیری و اعتبارات آن نیز تامین می شود.

محرابیان با بیان اینکه این اقدام باعث حل همیشگی مشکل کم آبی بانه نمی شود گفت: این موضوع باید در جلسه اختصاصی با مدیران و کاشناسان بررسی شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو، صبح امروز سه شنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد او در این سفر از چند پروژه نیمه تمام آبرسانی در استان بازدید می کند.

طبق برنامه اعلامی سفر وزیر نیرو از سد ژاوه و رودخانه قشلاق آغاز می شود، او در ادامه از سامانه خط انتقال آب به سد سورال و سنگ سیاه و همچنین سد قوچم در دهگلان بازدید می کند.

علی اکبر محرابیان و هیات همراه همچنین بازدید از پروژه آبرسانی سد قوچم و اجرای آبرسانی از این سد به شهرهای قروه و دهگلان را نیز در برنامه دارند و بعد از آن نیز طرح آبرسانی از سد سیازاخ دیواندره و خط انتقال آب به شهرستان بیجار مورد بررسی قرار می گیرد.

بازدید از سد گاران مریوان و سد آزاد و همچنین پروژه مهم خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب سنندج از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به استان کردستان است.

پایان بخش برنامه های سفر وزیر نیرو به کردستان برگزاری جلسه با اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان خواهد بود.

پیش از این، دو بار سفر وزیر نیرو به کردستان به تعویق افتاده بود و حال این سفر مهم و حیاتی برای مردم استان با پیگیری استاندار کردستان محقق شد.

در جریان سفر یک روزه وزیر نیرو به کردستان مدیران شرکت های تابعه و همچنین پیمانکاران پروژه های فعال بخش آب و برق نیز حضور دارند.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه استان کردستان در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر است، بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهرهای مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین هم در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر است، میزان بارندگی در قسمت مرکزی یعنی سنندج هم نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری سایر سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی