پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر»


پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی پیامی به این جشنواره صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، متن پیام محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شرح زیر است:

«روستا از دیرباز در فرهنگ این سرزمین کهن، مهد شکل گیری هویت مردمان ساده زیستی بوده است که صداقت و پاکی ویژگی مهم و ارزشمند آنان به شمار می رود. عشایر ایران اسلامی نیز همواره نماد سخت کوشی و زیست شرافتمندانه بوده اند. نگاه برآمده از این زندگانی، بویژه در روزگار معاصر، نیاز اصلی بازگشت به ارزش های والای انسانی است و زمانی که این شیوه زندگی در قاب دوربین فیلم سازان نقش می بندد، پژواکی اثرگذار را نوید می دهد.

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، رخدادی نیک با هدف شناسایی برترین فیلم های کوتاه در گسترۀ ملی و زمینه ساز مواجهۀ فیلم سازان با زندگی روستائیان و عشایر ارجمند، به ویژه در رویارویی با دوران هجوم بیماری کرونا است.

این جشنواره با بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه، می تواند همزیستی و مقابله روستاییان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دور دست ها را به تصویر بکشد.

برگزاری این رویداد ارزشمند با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت حوزه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جشنواره ای ملی، در قالبی نو با مشارکت آزاد فیلم سازان، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی که مطلوبیت و گستره آن را دو چندان می کند، شایسته ارج نهادن است.

اینجانب، به تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی خداقوت و دست مریزاد گفته و برای آنان از خداوند متعال توفیق و سربلندی در اهداف بلندشان را آرزو می نمایم.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس