جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور: مواکب باید مردمی بمانند


جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور: مواکب باید مردمی بمانند

شیراز- ایرنا- جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: مواکب باید به شکل مردمی بمانند و این مردمی بودن و فاصله داشتن از تشکیلات سازمانی و دولتی از مهمترین ارکان این کار است که توسط مسئولان کشور هم توصیه شده و باید از آن مراقبت شود.

به گزارش ایرنا، مجید نامجو، سه‌شنبه در آیین گردهمایی موکبداران اربعین حسینی (ع) استان فارس در شیراز افزود: دشمن به دنبال این است که بین مواکب ایرانی و عراقی رقابت ایجاد کند که برای جلوگیری از این عمل باید مواکب دو کشور همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند.
او ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم این است که مواکب را به شکل مشترک در کشور عراق ایجاد کنیم به گونه‌ای که بین مواکب ایرانی و عراقی جدایی و تفرقه احساس نشود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در جریان اربعین گذشته با آن مواجه بودیم اینکه دستگاه‌های زیادی برای یک کار زمان بندی شده کوتاه مدت وارد عمل شدند و این زمان کم و تعداد بالای دستگاه‌ها هماهنگی سنگینی را می‌طلبید که این هماهنگی با توجه به تغییر دولت و جا به جایی مدیران به سختی انجام و موجب شد که مردم و مواکب ما قدری دچار مشکل شوند.
جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: قرار است که در زمان باقیمانده تا اربعین ۱۴۰۱ جلسات ستاد اربعین به شکل منظم برگزار شود و کار با قوت بیشتر ادامه یابد و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بتوانیم برای پنج میلیون زائر کارها را به خوبی پیش ببریم.
نامجو افزود: همچنین به منظور خدمات دهی بهتر به زائران باید بکوشیم که نرم افزار پیش بینی شده برای مدیریت اسکان و تغذیه زائران که از چند سال گذشته طراحی و ساخت آن آغاز شده به سرعت تکمیل و استفاده شود.
وی ادامه داد: همچنین لازم است که یک سری زیرساخت‌ها در مرزهای ایران و عراق ایجاد شود و با توجه به اینکه هوا روند گرمتر شدن را طی ‌می‌کند در خصوص ایجاد کارخانه یخ و اسکان زائران در داخل مرز کشور و آن سوی مرز در کشور عراق و همچنین تردد زائران تدابیری اتخاذ شود.

برگزاری پویش مهر باران توسط عتبات عالیات
جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، با اشاره به برگزاری پویشی تحت عنوان پویش مهر حاج قاسم سلیمانی توسط این ستاد در سال گذشته گفت: در قالب اجرای این پویش، کمک‌هایی از سوی مواکب جمع آوری و همچنین چندین جهیزیه تامین شد.
نامجو افزود: امسال نیز با همکاری آب و فاضلاب کشور طرح پویش مهر باران را در ۴۳۴ روستای کشور که به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند اجرا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این طرح در تمام این ۴۳۴ روستا اقدام به نصب تانکرهای ثابت خواهیم کرد.
او افزود: همچنین وزارت نیرو نیز بنا است با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب یک تفاهم نامه به ۱۰ هزار روستای کشور آبرسانی پایدار را انجام دهد که بر این اساس قرارگاه امام حسن (ع) می‌بایست تمام خریدهای مربوط به ۲۱ هزار کیلومتر خط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ مورد نیاز و ساخت منبع‌های آب مورد نیاز را انجام دهد تا به این روستاها آبرسانی پایدار انجام شود.
در این آیین از تعدادی از موکبداران اربعین حسینی (ع) تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟