تعرفه‌های اینترنت از سال آینده تغییر می‌کند


تعرفه‌های اینترنت از سال آینده تغییر می‌کند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده پایین بودن قیمت اینترنت احتمالاً منجر به کاهش کیفیت آن شده که در نتیجه آن کاربران بیشتر متضرر می‌شوند. بنابراین باید برای سال آینده مدل جدید و مناسبی برای قیمت آن در نظر گرفته شود تا بتوان اینترنت را با کیفیت و قیمت مناسب به دست کاربران رسانده و از طرف دیگر اپراتورها هم بتوانند زیرساخت‌های خود را...

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده پایین بودن قیمت اینترنت احتمالاً منجر به کاهش کیفیت آن شده که در نتیجه آن کاربران بیشتر متضرر می‌شوند. بنابراین باید برای سال آینده مدل جدید و مناسبی برای قیمت آن در نظر گرفته شود تا بتوان اینترنت را با کیفیت و قیمت مناسب به دست کاربران رسانده و از طرف دیگر اپراتورها هم بتوانند زیرساخت‌های خود را توسعه دهند.

به نظر می‌آید این روزها شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. سرعت بالاتر در کنار تعرفه پایین‌تر اپراتورهای همراه موجب شده که کاربران به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای اینترنت ثابت روی بیاورند که در نتیجه آن شرکت‌های اینترنت ثابت در حال از دست دادن مشترکان خود بوده و به گفته کارشناسان تداوم این امر موجب حذف تدریجی ارتباطات ثابت شده و سایر خدماتی را که به ارتباطات ثابت وابسته هستند، دچار مشکل می‌کند.

پیش از این وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که بر اساس قانون مجلس تعرفه اینترنت ثابت امسال افزایشی ندارد. وی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته در حوزه اینترنت ثابت در کشور اتفاقی نیفتاده، گفته که رتبه اینترنت ثابت ما در دنیا ۹۰ از میان ۱۴۲ کشور است و اگر پیش از این اقدام قابل توجهی صورت گرفته بود، اکنون باید شاهد جایگاه بهتری در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی را شاهد می‌بودیم.

تعرفه‌های اینترنت از سال آینده تغییر می‌کند

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم اعلام کرده تا پایان سال ۱۴۰۰ برای افزایش قیمت اینترنت ثابت و سیار منع قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی وجود دارد. اما برای سال جدید در حال تدوین مدل جدید قیمتی هستیم که هم برای مردم مفید باشد و هم برای اپراتورها. وی با اشاره به اینکه قیمت بسته‌های اینترنتی اپراتورها هم باید اصلاح شود گفته اپراتورها باید پیشنهادات جدیدی ارائه دهند و ما این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و اگر تناقضی با مقررات نداشته باشد، آنها را تایید می‌کنیم.

وی ادامه داد: قیمت اینترنت موبایل پایین است، به همین دلیل گرایش به استفاده از اینترنت ثابت کم شده و بخش ثابت از این بخش ضربه خورده است، در این بخش هم باید اصلاحاتی انجام دهیم که این قیمت‌ها با هم تناسب داشته باشند. در کشورهای دیگر هم اینترنت موبایل در مقایسه با اینترنت ثابت به این اندازه ارزان نیست، البته اینترنت ثابت هم به‌خوبی در دسترس مردم است. بنابراین این معادله را باید به‌صورتی حل کرد که هم امکان استفاده از اینترنت ثابت در دسترس باشد و هم تعرفه آن اصلاح شود.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه نارضایتی اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که خدمتی ارائه نشود یا با کیفیت بد ارائه شود، افزود: قیمت در کنار کیفیت و در دسترس بودن، در کنار هم باید مورد توجه قرار گیرد. باید مطمئن باشیم که همیشه ارائه کیفیت مناسب به مردم امکان‌پذیر است و اگر قیمت‌ها آنقدر پایین باشد که این امکان فراهم نشود، مردم بیشتر متضرر می‌شوند. البته ما مراعات می‌کنیم که مردم بتوانند به سرویس‌های پایه‌شان دسترسی داشته باشند، اما باید مدل مناسبی داشته باشیم که هم مردم به سرویس مناسب با قیمت مناسب برسند، هم اپراتورها بتواند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی