فرماندار تکاب: تشویق مردم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است


فرماندار تکاب: تشویق مردم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: اطلاع‌رسانی گسترده و تشویق مردم از سوی مسوولان و رسانه ها برای تزریق و دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است.

امیر ستوده‌فر، روز سه‌شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کووید- ۱۹ تکاب افزود: با توجه به اینکه سویه "اومیکرون" سویه غالب ویروس کرونا در هفته‌های آینده خواهد بود از این‌رو تزریق دُز سوم واکسن امری حیاتی و مهم در راستای پیشگیری از شیوع گسترده بیماری است.

وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان تکاب با کمک فضای مجازی و رسانه ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اطلاع‌رسانی خوب و گسترده‌ای انجام‌ و مردم را به دریافت آن تشویق و ترغیب کند.

فرماندار تکاب با بیان اینکه محله‌ها و اماکنی که بیشترین درگیری با ویروس کرونا را دارند شناسایی شوند، اضافه‌ کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا به کارکنان اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید الزام‌آور بوده و به‌طور جدی اجرا شود.

ستوده‌فر ادامه داد: در زمینه پوشش گسترده دریافت دُز سوم واکسن کرونا مانند ۲ دُز قبلی از طرح خانه به خانه "شهید سردار سلیمانی" و ظرفیت بسیج به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه امری اقناعی است و شهروندان باید خود پیشگام و ترغیب شوند، بیان کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و تالارهای پذیرایی به طوری جدی و مستمر انجام شود و کمیته ها و اکیپ‌های نظارت بر اصناف و اماکن عمومی فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه روند واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان مطلوب است گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت تکاب دُز اول و ۷۱ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عباس بایرام‌زاده افزود: همچنین برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در تکاب نیز دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده‌ است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب و مطلوب موجودی واکسن در تکاب بیان‌ کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در تکاب تاکنون ۱۱۵ هزار و ۶۲۷ دُز انواع واکسن تزریق شده‌ است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷۲ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار