مبلغان دینی، حقایق فاطمیه را تبیین کنند


مبلغان دینی، حقایق فاطمیه را تبیین کنند

قم-ایرنا-آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید فاطمیه را پررنگ داشت، مجالس در همه‌جا با در نظر گرفتن شرایط کرونا اقامه شود و مبلغان محترم حقایق فاطمیه را بیان کنند.

به گزارش روز سه شنبه دفتر آیت الله نوری همدانی، وی در پیامی به مجمع طلاب و فضلای اعزامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزوده است: ایام فاطمیه یک ایام ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان است بانویی که تجلی صفات عالیه بوده است. شخصیتی که تمام عالم به واسطه وجود مبارک او خلق گردید زیرا پیامبر «ص» فرمود این عالم به برکت و وجود اهلبیت «ع» آفریده شده است،«لَوُلا نَحْنُ ما خَلَقَ اللّه آدَمَ علیه السلام وَ لا حَوّاءِ وَ لا الجَنَّةُ وَ لا النّار؛ وَ لا السَّمَاءَ وَ لا الأرضَ»

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرده است: حضرت فاطمه «س» شخصیتی است که عصاره عالم هستی است. خاتم پیامبران وقتی او را می‌دید به استقبالش می‌رفت، او را در آغوش می‌گرفت و بوسه بر دست او می‌زد و ‌می‌فرمود بوی بهشت را از وجود فاطمه استشمام می‌کنم. حضرت زهرا «س»از اهل بیتی است که پیامبر«ص» فرمود همه چیز عالم در محبت و اطاعت آنهاست.انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما»

آیت الله نوری همدانی تاکید کرده است: چون اهل بیت پیامبر «ص» متصل به خدا هستند، حضرت فاطمه «س» بانویی است که «سیدة نساء العالمین و بضعة الرسول» می‌باشد. زهرای مرضیه دارای مقامی است که « إِنَّ اللَّهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا» در شان او صادر شده است. حقیقتا چه می‌شود درباره این بانوی بزرگ گفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزوده است: حضرت فاطمه «س» یک تاریخ پردرد است، فاطمیه عاشورا است، فاطمیه غدیر را در خود دارد، فاطمیه بشارت حضرت مهدی «عج» را دارد، فاطمیه معرف فریضه جهاد است، فاطمیه مبارزه با ظلم و ستم است، فاطمیه یعنی اقامه عدالت، فاطمیه یعنی سازش ناپذیری.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخته است: بر این اساس باید این فاطمیه را پررنگ داشت، مجالس در همه‌جا با در نظر گرفتن شرایط کرونا اقامه شود و مبلغان محترم حقایق فاطمیه را بیان کنند، مهمترین بحث و منبعی که در این ایام مورد استفاده باید قرار بگیرد خطبه حضرت است، خطبه فدکیه که دایره المعارف بزرگی برای زندگی بشر است و باید بدانیم فاطمیه میراث گران‌سنگ حضرات معصومین «ع» است.

وی یادآور شده است: این ایام مبلغان محترم باید با در نظر گرفتن مصالح اسلام حقایق را بیان کنند و یکی از راه‌های بیان حقایق نقل مناظراتی است که در طول تاریخ انجام شده و حقانیت اهل بیت «ع» ذکر شده است. این مکتب یعنی مکتب فاطمی مجاهد پرور است مجاهدانی همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همگان دیدند که محصول فرهنگ فاطمی چه کرد. در ولایت پذیری برجسته، در استکبار ستیزی ممتاز، در تواضع و فروتنی مقابل محرومان نمونه و در دفاع از حریم اهل بیت «ع» یک الگو بود و عاشق و دلباخته حضرت فاطمه «س»بود و پیوسته با توسل به آن بانو سنگرهای مختلف را فتح کرد و لازم است در این ایام که به نام آن حضرت می‌باشد در مجالس، یاد حاج قاسم عزیز و همه شهدای بزرگوار را زنده نگه دارند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی