هنگام وقوع زلزله کنار ستون‌‎های اصلی ساختمان پناه‌گیری کنید


هنگام وقوع زلزله کنار ستون‌‎های اصلی ساختمان پناه‌گیری کنید

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اعلام اینکه هنگام وقوع زلزله بهترین مکان برای پناه‌گیری در منازل مسکونی، مقابل ستون‌های اصلی ساختمان است، گفت: یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در هنگام زلزله استفاده‌نکردن از آسانسور است.

به گزارش ایرنا، «فرهاد فرهودی» روز سه‌شنبه به بهانه روز ملی ایمنی در برابر زلزله با اشاره به لزوم فراگیری نکات ایمنی توسط کودکان تأکید کرد: باید فعالیت های مربوط به ایمنی منازل از قبل و در حضور کودکان انجام و نحوه‌ جاگیری صحیح و پناه گیری امن را آموزش دهیم.

رییس سازمان آتش نشانی کرمانشاه افزود: یکی از امن ترین نقاط ساختمان هنگام زلزله راهروها است که به دلیل عرض کم دیوارها و ستون ها دارای مقاومت بیشتری هستند و برای پناه‌گیری مناسب است.

فرهودی با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام زلزله از حضور در کنار پنجره ها و درهای شیشه ای اجتناب کنند، تصریح کرد: در زمان زلزله از حضور در کنار ساختمان های در حال ساخت و تیرهای برق، زیر کابل های برق و یا درختان بزرگ و تنومند اجتناب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نباید لوازم سنگین منزل را در ارتفاع قرار داد، گفت: قبل از زلزله کیف نیازهای اولیه مجهز به مقداری لباس گرم، چند عدد پتو سبک و در کنار کیف نیازهای اولیه چراغ قوه، باتری، چند عدد کنسرو، آب معدنی، نیازهای بهداشتی اولیه مانند دارو، بتادین، پنبه و باند قرار دهید.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه یکی از استان‌های زلزله خیز کشور است، شدیدترین زلزله قرن ۲۱ آبان سال ۹۶ با ۷.۳ دهم ریشتر در ۱۱ کیلومتری بخش «ازگله» از توابع شهرستان ثلاث باباجانی به وقوع پیوست.

این زمین لرزه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت و به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج