تمجید سفیر ایتالیا از واکسیناسیون سراسری در ایران


تمجید سفیر ایتالیا از واکسیناسیون سراسری در ایران

تهران-ایرنا- جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران و علی نادری مدیر عامل ایرنا بر لزوم نقش آفرینی جریان مستقل رسانه ای در مذاکرات وین و ارائه درست از این رویداد تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران امروز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی،با مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت و گو کرد.

علی نادری در این دیدار با تبریک سال نو میلادی گفت: خوشحال هستیم با کشورهایی که دید مثبت و دوستانه‌ای با ایران دارند، مراودات بیشتری داشته باشیم. مردم ایران ایتالیا را دوست خود می‌دانند و از گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به مذاکرات وین بر لزوم اطلاع رسانی درست در خصوص این رویداد تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد رویکرد غالب در اطلاع رسانی از این مذاکرات بر مدار خواست تروئیکای اروپایی است و با توجه به تفاوت دیدگاه‌های کشورهای اروپایی واتحادیه اروپا با تروئیکای اروپایی باید فرایند اطلاع‌رسانی اصلاح شود و در این زمینه نقش رسانه‌های دو کشور حائز اهمیت است.

وی با تاکید براینکه ایران در مذاکرات با جدیت حضور یافته و به دنبال دستیابی به نتیجه است، گفت: جریان رسانه‌ای غرب به دنبال فشار بر تیم مذاکره کننده ایران است و از این طریق تلاش می کنند امتیازات بیشتری از ایران بگیرند به همین دلیل لازم است رسانه‌های مستقل وارد عمل شده و به اطلاع رسانی درست و واقع‌بینانه از مذاکرات کمک کنند.

نادری با تاکید برلزوم افزایش مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور خواستار نقش آفرینی بیشتر رسانه‌های دو کشور از ظرفیت‌های دوطرف بویژه ظرفیت‌های بخش خصوصی برای افزایش این همکاری‌ها شد.

همچنین در این دیدار جوزپه پرونه سفیر ایتالیا با اشاره به روابط دوستانه دو کشور اظهار کرد: ایتالیا برای مدت طولانی شریک اول اقتصادی ایران در اروپا بوده و با دولت جدید هم روابط خوبی دارد.
سفیر ایتالیا در تهران یادآورشد: طی ماه‌های اخیر وزیران خارجه ایران و ایتالیا دو ملاقات باهم داشته‌اند و در این دیدارها گفت و گوهای خوبی درباره گسترش روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای داشتند.

وی با تبریک موفقیت ایران در واکسیناسیون سراسری و مهار کرونا در کشور، به همکاری‌های ایران و ایتالیا در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایتالیا دو میلیون دز واکسن از طریق سبد کواکس به ایران اهدا کرد و الان هم آمادگی دارد در این زمینه همکاری‌های دو کشور تقویت شود.

پرونه همچنین ضمن ابراز خوش‌بینی به نتیجه مذاکرات وین اظهار کرد: به نظر می‌رسد همه طرف‌ها با جدیت در مذاکرات حاضر شده اند و در این زمینه همکاری رسانه‌ای دو کشور خیلی مهم است.

سفیر ایتالیا در تهران تاکید کرد: باید جریان رسانه ای مستقلی واقعیت های مذاکرات وین را روایت کند.

این دیپلمات ایتالیایی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در سال‌های اخیر گفت: با وجود تحریم، مراودات تجاری و مالی ایران وایتالیا حفظ شد بویژه در زمینه تامین واکسن شاهد همکاری‌های بانکی دو کشور بودیم.

تمجید سفیر ایتالیا از واکسیناسیون سراسری در ایران

پرونه با بیان اینکه بخش زیادی از مراودات اقتصادی دو کشور از طریق طرف ثالث انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر قرارداد خوبی بین یک شرکت ایتالیایی با یک شرکت ایرانی در بخش انرژی منعقد شده است.

وی در عین حال با اشاره به نگرانی بانک‌های بزرگ ایتالیایی از همکاری با ایران ابراز امیدواری کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها، مشکلات و موانع پیش روی مراودات اقتصادی و تجاری دو طرف پشت سرگذاشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس