بیشترین یارانه پرداختی کشور در بخش آرد و نان است


بیشترین یارانه پرداختی کشور در بخش آرد و نان است

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر بیشترین یارانه ای که در کشور  پرداخت می شود در بخش آرد و نان است.

محمد فرید سپری امروز(سه شنبه_۷دی) در شانزدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهارکرد:بر اساس قانون انتزاع و در راستای تولید و توزیع بهتر، دبیرخانه شورای آرد و نان به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است و از این پس کار تولید، توزیع و نظارت بر گندم ، آرد و نان را این مجموعه انجام خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین یارانه ای که در کشور پرداخت می شود در بخش آرد و نان است.

وی با بیان اینکه بیش از 45 درصد پروتئین استان از طریق گندم تامین می شود تصریح کرد: نتیجه اجرای کشاورزی قراردادی، تولید باکیفیت و بیشتر محصولات استراتژیکی مثل گندم است که از مراحل تولید تا توزیع سرسفره مردم و نظارت به بخش کشاورزی واگذار شده است.

سپری با بیان اینکه هر جایی که نظارت کم بشود تخلف زیاد میشود عنوان کرد: ما در جهاد کشاورزی با یک همت جهادی و تلاش شبانه روزی در راستای تامین و توزیع و نیز کنترل بازار محصولات کشاورزی تلاش خواهیم کرد.

سپری ادامه داد: کیفیت نان یک مثلث است که متشکل از تولید کننده گندم یا همان کشاورز، کارخانجات آردسازی و مهمتر از همه خباز هایی است که کار اصلی پخت نان را انجام میدهند.

وی بیان کرد: بیش از 70 درصد گندم تولید شده در کردستان گندم دیم است که ما جهت افزایش کیفیت گندم استان ارقام جدید و مناسبی را در استان ترویج کرده ایم.

سپری تاکید کرد: در هفته آینده برگزاری شورای آرد و نان استان به ریاست استاندار کردستان برگزار خواهد شد .

سپری خاطر نشان کرد: کشور هیج کمبودی از لحاظ گندم ندارد و تمام کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، شکر، روغن و ... در کشور ذخیره سازی شده است .

وی تصریح کرد ارز ترجیحی هم برای خرید نهاده های دام و طیور تا پایان دی ماه تامین شده و هیچ افزایش قیمتی در این مدت نخواهیم داشت

شهناز حسین زاده معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندار کردستان هم گفت:کیفیت آرد استان نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

جمال صالحی مدیر کل شرکت غله هم اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای موجود در بخش آرد و نان و واحدهای خبازی استان وجود دارد که باید در جلسات قرارگاه بررسی و حل شود.

وی پراکنش نامناسب واحدهای نانوایی علی الخصوص تعداد زیاد آنها در نواحی منفصل شهری و عدم نصب تابلوی شناسایی، عدم تعیین ساعت کارواحدهای خبازی و تغییرپخت خودسرانه واحدها را مهمترین مشکلات خبازی های استان دانست.

وی افزود: تعطیلی هفتگی همزمان واحدهای خبازی در یک محل، اجاره همزمان چند واحد نانوایی توسط یک نفر، عدم ثبت دقیق اطلاعات مندرج در دفترچه های بازدید و جابجایی ونقل وانتقال خودسرانه مکان خبازی از دیگر مشکلات این صنف در استان است.

صالحی ادامه داد: نا مناسب بودن کیفیت نان واحدهای دارای دستگاه اتوماتیک و رباتیک ، پایین بودن وزن چانه و نان منقضی بودن پروانه کسب، عدم آشنایی برخی ازمتصدیان خبازی به اصول عمل آوری خمیر و پخت نان و نداشتن انبار مناسب نگهداری آرد از جمله تخلف هایی است که خبازی های استان مرتکب می شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید