جیپ رنگید در مقابل جیپ کامپس + فیلم


جیپ رنگید در مقابل جیپ کامپس + فیلم

در این گزارش مشخصات جیپ رنگید سال 2021 در مقابل جیپ کامپس سال 2021 را بررسی کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ جیپ شرکت خودروسازی آمریکایی است که زیرمجموعه‌ای از استلانتیس است. از ژانویه ۲۰۱۴ در پی راه‌اندازی گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، جیپ نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این گروه خودروسازی، فعالیت می‌کرد و اکنون در مالکیت استلانتیس است. بسیاری از افراد به این دست از خودروها علاقه دارند و در این گزارش 2 خودرو پرطرفدار جیپ رنگید و جیپ کامپس را مورد بررسی قرار داده ایم.

جیپ ممکن است امسال کمی در فروش خودروهایش رکود داشته باشد، اما به هیچ وجه در ساخت خودروهای برند آفرودی تضعیف نکرده است. علیرغم اینکه فروش به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت جهانی ضربه جدی خورده است اما جیپ دو خودروی جدید را برای مدل سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. جیپ رنگید و جیپ کامپس محصولات شاخص این برند خواهند بود و با توجه به وسواس بازار به SUV ها، باید کاملاً موفق باشند.

جیپ رنگید: دو موتور در جیپ رنگید ۲۰۲۱ موجود است که هر کدام امکانات متمایزی دارند. استاندارد مدل‌های اسپرت و لتیتود یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ پوند فوت گشتاور دارد. در تریم‌های با مشخصات بالاتر (نسخه Limited و Trailhawk) یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ موجود است.

این موتور چهار سیلندر با حجم کم، با تغذیه ثابت با سوخت اکتان ۹۱، ۱۷۷ اسب بخار تولید می‌کند. در مقایسه با مدل ۲۰۲۰، اکنون ۲۱۰ پوند فوت گشتاور دارد که ۱۰ بیشتر از موتور سال گذشته است. هر دو موتور فقط با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند. تمام تریم‌ها به جز Upland، Trailhawk و Limited با هر دو مدل FWD و ۴×۴ در دسترس هستند، در حالی که این سه مدل فقط با ۴×۴ در دسترس هستند.

با وجود تفاوت‌ در اندازه، مدل‌های رنگید و کامپس وزن تقریباً یکسانی دارند، به این معنی که عملکرد با موتور ۲.۴ لیتری باید قابل مقایسه باشد. توجه داشته باشید که جیپ رنگید توربوشارژ نیاز به سوخت درجه یک دارد، بنابراین در محاسبات هزینه جاری خود این را در نظر بگیرید.

جیپ کامپس: در زیر کاپوت جیپ کامپس‌ ۲۰۲۱ همچنان همان چهار موتور سیلندر خطی ۲.۴ لیتری موجود در رنگید است و با آن خروجی یکسانی دارند. نسخه‌های دو چرخ متحرک این خودرو فقط با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در دسترس هستند در حالی که گیربکس ۹ سرعته فقط برای تریم‌های ۴×۴ در نظر گرفته شده است.

جیپ رنگید: برای سال ۲۰۲۱، جیپ تجهیزات استانداردی را به رنگید اضافه کرده است. همه تریم‌ها اکنون دارای امکانات مختلفی مانند تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد از جلو با ترمز فعال به صورت استاندارد هستند. اگرچه تریل هاوک ترمز فعال ندارد.

تریم اسپرت اکنون Uconnect ۴ را دریافت می‌کند و روی صفحه نمایش مرکزی ۷.۰ اینچی به کار برده شده است. اکنون یک سیستم Uconnect ۸.۴ اینچی با ناوبری در تریم لیمیتد به همراه رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و روکش tonneau استاندارد است.

اما نسخه Trailhawk دارای بیشترین تغییرات برای سال 2021 بوده است. تجهیزات استاندارد در این نسل جدید شامل صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت، تنظیم الکتریکی جای کمر، فرمان گرم شونده، برف پاک کن شیشه جلو و Uconnect ۴، ۸.۴ اینچی با ناوبری است. اپل کارپلی و اتو اندروید در سراسر این محدوده استاندارد هستند.

به غیر از تریم Limited، چرخ‌های ۱۹ اینچی در نسخه جدید ۸۰th Anniversary که بر اساس تریم لتیتود نیز ساخته شده است، اکنون در دسترس هستند.

جیپ کامپس : لیست تجهیزات و ویژگی‌های تفکیک شده در کامپس تقریباً مشابه رنگید است. یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی با سیستم Uconnect ۴ در تریم‌های پایه تا میانی ارائه می شود، در حالی که صفحه نمایش ۸.۴ اینچی فقط با تریم‌های بالایی موجود است. اگرچه اپل کارپلی و اتو اندروید استاندارد هستند.

Limited و Trailhawk، دو تریم برتر اکنون با کروز کنترل تطبیقی ​​با Stop and Go به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. سایر ویژگی‌های استاندارد در دو تریم بالا شامل نقطه کور با هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد با ترمز فعال، کمک پارک عقب ParkSense و برف پاک‌کن‌های حسگر باران می شوند. ویژگی‌های فوق‌الذکر همگی به‌ عنوان تجهیزات اضافی اختیاری در تمام تریم‌ها به جز اسپرت پایه موجود هستند.

هم رنگید و هم کامپس با طیف وسیعی از فناوری، از محصولات دیجیتالی تا کیت‌های آفرود تنومند در دسترس هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان