دوره‌های سوادآموزی در مساجد، محلات و روستاها برگزار شود


دوره‌های سوادآموزی در مساجد، محلات و روستاها برگزار شود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: زمینه برگزاری دوره‌های سوادآموزی در مساجد، محلات و روستاها فراهم شده تا شرایط همکاری و مشارکت برای گروه‌های مردمی و جهادی مهیا شود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه سه‌شنبه در دیدار حمیدرضا رخشانی مهر مدیرکل و معاونت سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد اظهارداشت: اکنون تعریف سواد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و فقط به توانایی خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود.
وی افزود: با این حال همچنان افراد زیادی وجود دارند که توانایی خواندن و نوشتن هم ندارند بنابراین ضروری است همچون سال‌های ابتدایی تشکیل نهضت سوادآموزی از ظرفیت مردمی و جهادی موجود برای باسواد کردن افراد استفاده کرد و گروه‌های جهادی در حوزه آموزش راه اندازی کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گام بعد را برگزاری دوره‌های کارآموزی و آموزشی ویژه گروه های جهادی سوادآموزی دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری این دوره‌ها از ظرفیت داوطلبان تحصیل کرده برای آموزش بی‌سوادان استفاده و آنان را برای آموزش اصولی آماده کرد.
وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها اعتبارات حوزه سوادآموزی در سیستان و بلوچستان چشمگیر نیست در حالی که آمار بی‌سوادان در این استان زیاد است و جهش قابل توجه در زمینه اعتبارات حوزه سوادآموزی را می‌طلبد و باید با طرح و برنامه‌ای خاص با پدیده بی‌سوادی در استان مقابله کرد.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان با عزم و تلاش دست‌اندرکاران حوزه سوادآموزی هم‌اکنون نرخ باسوادی از ٢٩ درصد قبل از انقلاب اسلامی به ٨۴.٧۵ درصد رسیده است.
حمید رضا رخشانی مهر کمبود اعتبارات را بزرگترین مشکل در حوزه سواد آموزی عنوان کرد و ادامه داد: براساس آمار سرشماری سال ۹۵ اعلام شد که ۳۳۰ هزار در سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند که در طول این مدت تاکنون از این تعداد ۶۰ هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی جذب و از جرگه بی‌سوادان خارج شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید