سردار سلیمانی محور مقاومت را زنده کرد


سردار سلیمانی محور مقاومت را زنده کرد

بوشهر- ایرنا- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را در منطقه زنده و برجسته کرد.

سردار رمضان زیراهی روز چهارشنبه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این شهید بزرگوار بعد از هشت سال دفاع مقدس در کشور به مبارزه با اشرار درآن سوی مرزهای جمهوری اسلامی شتافت و در محور مقاومت به مبارزه با تروریست‌ها درعراق، سوریه و صهیونیست‌ها پرداخت چنانچه اگر شجاعت و شهامت این شهید بزرگوار نبود به طور قطع این کشورها سقوط می‌کردند.

وی اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با چشم تیزبین خود دریافته بود که تنها عنصر نجات بخش جهان اسلام مقاومت است به همین دلیل گروه‌های مقاومت را برای مقابله با آمریکا و صیهونیزم جهانی سازماندهی کرد و به مبارزه با آنها پرداخت.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت در یمن، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان بسیار منسجم شده‌است و به صورت یکپارچه و متحد به مقابله با دشمنان می‌پردازند.

وی افزود: زمانی که سردار سلیمانی با صهیونیست می‌جنگید اسلحه اصلی آنها سنگ بود اما امروز مقاومت با همت این شهید بزرگوار طوری تجهیز و تقویت شده که از آسمان و زمین برسرصهیونیست‌ها آتش می‌بارد و آنها را مجبور به کشیدن دیوار به دور خود کرده است.

به گفته فرمانده منطقه دوم نیروی دریای سپاه؛ سردار دل‌ها نه تنها برای کشور بلکه برای همه مردم منطقه امنیت ساز و موجب ایجاد آرامش بود به همین دلیل است که امروز سید الشهدای مقاومت از محبوبیت بالایی در بین مردم بویژه مسلمانان برخوردار است.

وی اضافه کرد: محبوبیت سردار قاسم سلیمانی به این دلیل است که درمکتب انقلاب و اسلام پرورش یافت و خدمات برجسته‌ای به مردم کشور و ملت‌های مظلوم جهان ارائه داد.

زیراهی با بیان اینکه شجاعت شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شکست سیاست آمریکا در غرب شد گفت: هدف آمریکا تبدیل عراق و سوریه همانند دیگر کشورها به گاو شیرده بود اما شجاعت سردار دل‌ها موجب شکست این سیاست اسکتبار جهانی شد.

وی بیان کرد: مهمترین برنامه اسکتبار جهانی این بود که موضوع فلسطین را به نفع صهیونیست‌ها خاتمه دهد تا به فراموشی سپرده شود اما این شهید بزرگوار به فلسطینیان جرات داد تا با آنها مقابله کنند.

زیراهی ادامه داد: امروز غزه به عنوان یک منطقه کوچک به نحوی صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است که در هر درگیری توان بیش از ۴۸ ساعت مقاومت در برابر فلسطینیان را ندارند.

وی تاکید کرد: روحیه جهادی سردار سلیمانی ویژه بود و باعث شد امروز این شهید بزرگوار اینگونه در دل مردم ایران و همه ملت ستمدیده دنیا محبوب بماند.

زیراهی گفت: در کنار کمک‌های مستشاری ایران، سردار سلیمانی با روحیه جهاد و مدیریت بالا و هدفمند در لبنان، فلسطین، عراق و سوریه از توان و قدرت ملت همان کشورها استفاده کرد و آنها را برای رویارویی با دشمن به صحنه آورد.

زیراهی اضافه کرد: کمک به امت‌های مظلوم و محروم از مهمترین ویژگی‌های برجسته مکتب حاج قاسم است که باید روی این فرهنگ کار کرد و آن را در جامعه ترویج داد.

وی تاکید کرد: برگزاری یادواره‌ها یکی از راهکارهای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرد ایده آل و الگویی از نظر سیاسی، اعتقادی و نظامی بود و امروز بسیاری از افراد از جمله نخبه‌های سیاسی و نظامی راه ایشان را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: هرچند ۲ سال است که از نعمت وجود فیزیکی سردار حاج قاسم سلیمانی در بین خودمان محروم هستیم اما مکتب ایشان همیشه در بین ملت ایران و سایر آزادیخواهان دنیا زنده و فراموش نشدنی است.

زیراهی اضافه کرد: بعد از ۲ سال هنوز هم داغ حاج قاسم سلیمانی همچنان برای ملت ایران تازه و سنگین است و همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که با ایثار جان خود فریاد آزادیخواهی، رشادت و شجاعت سردادند و در راستای دفاع از اسلام، انقلاب و مرزها جان خود را در این راه هدیه کردند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول