روایت عربستانی‌ها از احتمال حذف سرخابی‌ها


روایت عربستانی‌ها از احتمال حذف سرخابی‌ها

روزنامه الاقتصادیه عربستان اعلام کرد 70 باشگاه در آسیا در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا و یا جرایم انضباطی از سوی AFC هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه الاقتصادیه عربستان در گزارشی به موضوع حذف تیم‌های آسیایی از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای پرداخت و نوشت: «انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عدم رعایت ضوابط مجوز آسیایی، تصمیمی مبنی بر لغو مجوز آسیایی صادر کند یا ۷۰ باشگاه از ۱۸۶ باشگاه در قاره آسیا که متقاضی دریافت این مجوز هستند را جریمه مالی کند.»

الاقتصادیه به نقل از یک منبع آگاه در AFC اعلام کرد که این فرصت به باشگاه‌ها از اواخر ماه اکتبر داده است تا ایرادات خود را رفع کنند و در چند روز آینده تصمیم نهایی صادر خواهد شد.

این روزنامه همچنین بدون نام بردن از استقلال و پرسپولیس از ایران، نوشت: «لیست باشگاه‌های آسیایی که تهدید به لغو مجوز شده‌اند شامل ۶ باشگاه از چین، ۵۰ باشگاه از ژاپن، دو باشگاه از ایران، سه باشگاه از کره جنوبی، سه باشگاه از فیلیپین و ۶ باشگاه از امارات بود.»

بیشتر بخوانید:

حذف سرخابی‌ها لطف AFC است

باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز به رعایت ۶ مورد اصلی از جمله معیارهای ورزشی، زیرساختی، اداری، قانونی، مالی و استانداردهای تجارت، بازرگانی و تبلیغات دارند. بدون تکمیل این معیارها، باشگاه‌ها ممکن است جریمه و یا از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

از هفته گذشته بحث حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل ایرادات گسترده AFC از جمله مالکیت مشترک، دولتی بودن، بدهی‌های مالیاتی و… بالا گرفت. با وجود جلساتی که در داخل ایران برای رفع این ایرادات برگزار شد، بعید به نظر می‌رسد این دو باشگاه بزرگ ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حضور داشته باشند.

فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در کوالالامپور مالزی و به صورت اینترنتی قرعه کشی خواهد شد و فرصت زیادی تا آن زمان باقی نمانده است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403