لیگ برتر والیبال بانوان| جدال چالشی دو مدعی بر سر رتبه دوم/ اسامی داوران و ناظران هفته دوازدهم اعلام شد


لیگ برتر والیبال بانوان| جدال چالشی دو مدعی بر سر رتبه دوم/ اسامی داوران و ناظران هفته دوازدهم اعلام شد

نبرد حساس سایپا و باریج‌اسانس بر سر رتبه دومی جدول، حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال زنان در حضور الساندرا کمپدلی خواهد بود؛ آن هم در روزی که پیکان به دنبال قطعی کردن سهمیه حضورش در مرحله پلی‌آف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دوازدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» پنج‌شنبه (نهم دی‌ماه) با برگزاری 5 دیدار در شهرهای کاشان، اصفهان، وارمین، رفسنجان و تهران پیگیری می‌شود.

دیدارهای هفته دوازدهم درحالی برگزار می‌شود که سه تیم ذوب‌آهن، سایپا و باریج‌اسانس صعود خود را به مرحله پلی‌آف قطعی کرده‌اند. این درحالی است که پیکان درصورت پیروزی در بازی این هفته می‌تواند به جمع سه تیم برتر پیوسته و خیالش از کسب سهمیه پلی‌آف راحت کند. البته درصورتی که بانوان ورامین در روز میزبانی‌شان از جوانان زرتشتی یزد، موفق به کسب نخستین پیروزی شوند.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، سایپا و باریج‌اسانس برای تعیین تیم دوم جدول در رقابتی تنگاتنگ به مصاف هم می‌روند؛ آن هم در شرایطی که الساندرا کمپدلی راهی کاشان می‌شود تا این جدال حساس را از نزدیک تماشا کند. در حال حاضر دو تیم از نظر امتیاز (29) برابر هستند و سایپا تنها به دلیل داشتن یک پیروزی بیشتر (10 برد) در رده دوم جدول ایستاده. بنابر این بازی هفته دوازدهم دو تیم نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت رده دوم جدول رده‌بندی دارد. از یک طرف شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا به دنبال حفظ جایگاه هستند و از طرف دیگر باریج‌اسانس کاشان در صدد صفر کردن اختلاف بردهایش با حریف مدعی است.

تیم صدرنشین ذوب‌آهن این هفته میهمان رفسنجانی‌هاست. شاگردان آسیه پام در مس رفسنجان تاکنون 5 برد و 16 امتیاز کسب کرده‌اند و با ایستادن در رده پنجم جدول، رقابت نزدیکی با مهرسان 14 امتیازی دارند. هرچند که مسی‌ها در تلاشند که با استفاده از امتیاز میزبانی، جایگاه پنجمی‌ خود را ابقا کنند اما حریف قدری چون ذوب‌آهن صدرنشین پیش رو دارند که تاکنون تیمی موفق به شکستش در 11 هفته گذشته لیگ برتر زنان نشده است.

تقابل دو تیم مهرسان و ریف اصفهان هم در نوع خود جالب توجه است. شاگردان اعظم عیدی در تیم مهرسان (5 برد، 14 امتیاز و رده ششم جدول) در صورت پیروزی مقابل حریف هشتم جدولی خود، 17 امتیازی می‌شوند و می‌توانند جایگاه مس رفسنجان در رده رتبه ششم را فتح کنند. البته به شرطی که مس با شکست قهرمان نیم‌فصل، شگفتی‌ساز نشود. در طرف مقابل ریف اصفهان که تاکنون 3 پیروزی و 8 متیاز دارد، به دنبال آن است که با استفاده بهینه از امتیاز میزبانی، مقدمات صعود از جایگاه هشتمی جدول را فراهم کند.

خودروسازان پیکان در هفته دوازدهم میزبان تیم هفتم جدول یعنی ستارگان فارس هستند؛ تیمی که با هدایت مریم پرهیزگار تاکنون 4 برد و 12 امتیاز کسب کرده و سایه به سایه مهرسان در حرکت است. دو تیم در شرایطی با هم دیدار می‌کنند که شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان تاکنون 7 برد و 21 امتیاز کسب کرده‌اند ولی در صورت پیروزی در این بازی، رتبه چهارمی‌شان درجدول ارتقا نخواهد یافت. در طرف مقابل اما ستارگان فارس با کسب 3 امتیاز این دیدار می‌توانند جایگاه مهرسان را در رتبه ششم (به شرط شکست مهرسان) بگیرند.

هفته دوازدهم اما بهترین فرصت برای بانوان ورامین است تا جشن نخستین برد خود را با شکست نماینده یزد برپا کنند. شاگردان نسیرین خزانی هفته گذشته اولین ست برده را در کارنامه خود ثبت کردند اما این تیم تاکنون موفق به کسب برد و امتیاز نشده است. این درحالی است که جوانان زرتشتی یزد فعلا با یک برد و 4 امتیاز در رده نهم ایستاده‌اند. شاگردان عالیه فتوحی قطعا در روز میهمانی ورامینی‌ها هدفی جز کسب دومین پیروزی را دنبال نخواهند کرد.

*اسامی داوران و ناظران هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال زنان اعلام شد
سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال زنان را اعلام کرد که برنامه کامل و فهرست داوران و ناظران به قرار زیر است:

کاشان، سالن 7 مهر، ساعت 14
باریج اسانس – سایپا
ناظر فنی: لیلی توکلی، ناظر داوری: پریچهر غفاری، داور اول: نسرین حق‌شناس، داور دوم: گل‌تکین پذیره

اصفهان، سالن امام علی(ع)، ساعت 14
ریف اصفهان – مهرسان
ناظر فنی: مریم آذربایجانی، ناظر داوری: محبوبه زرنویس‌زاده، داور اول: ماندانا مطیعی‌حقیقی، داور دوم: فاطمه فرجی

ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 14
بانوان ورامین – جوانان زرتشتی
ناظر فنی: کبری رضایی، ناظر داوری: طوبی بهپوری، داور اول: زهرا شیری، داور دوم: لادن آهنگران

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 14
مس رفسنجان – ذوب‌آهن
ناظر فنی: آذر منشی، ناظر داوری: منیژه صادقی، داور اول: نرگس افشین، داور دوم: مرضیه ابراهیم‌زاده

تهران، خانه والیبال، ساعت 14
پیکان – ستارگان فارس
ناظر فنی: سهیلا محمد‌علیزاده، ناظر داوری: فاطمه زندی، داور اول: فرحناز قویدل، داور دوم: حوریه رضازاده
انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز