3هزار و 400 میلیارد ریال برای جبران خسارت زلزله به هرمزگان ابلاغ شد


3هزار و 400 میلیارد ریال برای جبران خسارت زلزله به هرمزگان ابلاغ شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: با موافقت هیات دولت سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی معابر شهری و جاده‌ها ناشی از زلزله آبانماه سال جاری در این استان تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: همچنین مبلغ چهار هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز از طریق بانک‌های عامل به منظور جبران خسارت های ناشی از وقوع زلزله در استان هرمزگان پرداخت می شود.

وی بیان داشت: این مصوبه از سوی مخبر معاون اول رییس جمهور، برای اجرا به دستگاه های مربوط استان هرمزگان، ابلاغ شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان با همکاری استانداری، جهت بازسازی مناطق زلزله زده فین بندرعباس، هزینه شده است.

در ۲۳آبانماه امسال ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت ولی خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و ۱۰۱واحد احداثی و یک هزارو۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد و در این زمینه نهادهای امدادی و خدماتی و حتی صنایع استان با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت این واحدها هستند و دراین زمینه معاون عمرانی استانداری مامور شده که به طور شبانه‌روزی براین امور نظارت کند.
در جریان این زلزله با دستور حضرت آیت الله رییسی، بلافاصله معاون اول رییس جمهوری به همران وزرای نیرو و بهداشت و درمان به هرمزگان سفر کردند و پس از آن معاون اقتصادی رییس جمهوری از محل زلزله بازدید کرده و تصمیم های خوبی برای رفع مشکل مردم گرفته شد.
احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.
در حال حاضر روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله ۲۳ آبان ماه امسال را دیده اند که با مدیریت وی تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها انجام شده و در حال ساخت مسکن هستیم.
هرچند تاکنون اعتبار ملی برای زلزله زدگان استان اختصاص نیافته است و پیگیری مسوولان برای تامین این اعتبار بوده اما در حال حاضر تلاش دستگاه های امدادی، جهادی و بنیاد مسکن هرمزگان براین است که از منابع استانی همه زلزله زدگان آسیب دیده تا پایان سال اسکان یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !