احتمال سقوط بیت کوین تا 45 هزار دلار


شکسته‌شدن حمایت 47,200 دلاری می‌تواند با سقوط قیمت به 46,500 دلار همراه باشد. ادامه‌ روند نزولی هم می‌تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت تا 45,500 دلار شود.

بیت کوین روز گذشته یک حرکت نزولی جدید را از زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد سقوط قیمت‌ها به زیر ۴۷,۵۰۰ دلار باشیم.

بیت کوین دو روز پیش در پیگیری روند صعودی خود ناموفق ظاهر شد و فروشندگان یک روند نزولی جدید را از زیر حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری آغاز کردند. ابتدا قیمت به زیر ۴۹,۲۰۰ و ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد و همین حرکت بازار را به سمت ناحیه نزولی سوق داد. در نزدیکی این ناحیه یک الگوی نزولی هم در ۴۹,۲۰۰ دلار حمایتی را تشکیل داده بود که در ادامه شکسته شد.

با ادامه روند نزولی قیمت به زیر ۴۸,۵۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به نزدیکی ۴۷,۲۰۰ دلار رسید. کف قیمتی در محدوده ۴۷,۳۰۵ دلار شکل گرفته و قیمت در حال تثبیت است. بیت کوین در حال حاضر زیر سطح ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد و اگر روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴۸,۲۰۰ دلار خواهد بود. ۴۸,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان اولین مقاومت کلیدی قیمت عمل خواهد کرد.

سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی هم در نزدیکی ۴۸,۵۰۰ دلار قرار دارد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۵۲,۱۱۱ دلار تا ۴۷,۳۰۵ دلار تنظیم شده است. اگر این مقاومت در ادامه شکسته شود، ۴۹,۸۰۰ دلار مانع بعدی پیش روی خریداران خواهد بود.

علاوه بر این، سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی هم که در محدوده ۴۹,۷۰۰ دلار قرار دارد، می‌تواند به‌عنوان یک مقاومت کلیدی برای خریداران در نظر گرفته شود. عبور قیمت از ۴۹,۸۰۰ دلار می‌تواند آغازگر یک روند صعودی تازه باشد. ۵۱,۲۰۰ دلار هم احتمالاً به‌عنوان مانع بعدی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین در ادامه نتواند موقعیت خود را تا بالای ۴۹,۲۰۰ دلار بازیابی کند، ممکن است روند نزولی ادامه یابد. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت در ۴۷,۵۰۰ دلار است و پس از آن ۴۷,۲۰۰ دلار اولین حمایت کلیدی پیش روی قیمت خواهد بود.

شکسته‌شدن حمایت ۴۷,۲۰۰ دلاری می‌تواند با سقوط قیمت به ۴۶,۵۰۰ دلار همراه باشد. ادامه‌ روند نزولی هم می‌تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت تا ۴۵,۵۰۰ دلار شود.

شاخص مکدی (MACD) به‌آرامی در حال ورود به محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم زیر سطح ۴۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۷,۲۰۰ و ۴۶,۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۸,۲۰۰، ۴۸,۸۰۰ و ۴۹,۸۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع: ارز دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در