حضرت فاطمه (س)، حلقه وصل سلسله نبوت و امامت هستند


حضرت فاطمه (س)، حلقه وصل سلسله نبوت و امامت هستند

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه کارگزار عاشورا، حضرت زهرا (س) است و آنروزی که حضرت مهدی (عج) ظهور کنند هم از حضرت فاطمه زهرا (س) نام می برند، گفت: حضرت فاطمه (س) حلقه وصل سلسله نبوت و امامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید رضا تقوی»، امروز (چهارشنبه 8 دی) در مراسم گرامیداشت «9 دی» که در مسجد جامع «شهدا» (نو) شیراز برگزار شد، گفت: در این ایامی که مراسم شکوهمند نهم دی ماه برگزار می شود، مناسبت های دیگری هم به این روز گره خورده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه یکی از ایامی است که در کشور برگزار می شود و با نهم دی ماه مصادف شده و عطر فرهنگ فاطمی در این ایام در کشور پراکنده شده است، افزود: در سالروز شهادت شهید سلیمانی هستیم، این شهید عزیز شخصیت ارزشمند و مجاهد گرانسنگ، فرمانده جبهه مقاومت، دلیرمرد میدان های رزمی و کارزار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که مردم با گرامیداشت این 2 مناسبت عرض ادب خواهند کرد، تاکید کرد: همه این برنامه ها در یک جهت برگزار می شود، 9 دی روز بصیرت و پیوند با ولایت و امامت و تلاش های حضرت زهرا (س) هم در همین راستا معنا شد، بیشترین تلاش و مجاهدت در مدت 75 یا 95 روز بعد از شهادت حضرت رسول (ص) را حضرت زهرا (س) برای امامت و ولایت ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه کسی در اقلیم ولایت و شهادت می تواند قدم بگذارد که از وجودش عشق به معبود حقیقی فوران بزند، اظهار کرد: سلیمانی و سلیمانی ها تربیت شده مکتب امامت و ولایت هستند، پیوند با امام را همیشه بر سرزبان ها فریاد می کردند و در میدان عمل به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه قدرت فکری و تربیتی یک مکتب با خروجی اثرگذار آن می توان بررسی کرد و مکتب ولایت و امامت با تربیت شهید سلیمانی قدرت خود را نشان داد، افزود: سالروز شهید سلیمانی، 9 دی و فاطمیه همه در یک جهت هستند و ریشه در یک زمین دارند که اصل آن ثابت است.

وی با اشاره به اینکه همه با حضرت فاطمه (س) معرفی می شوند، اضافه کرد: بسیاری از امتیازات حضرت امیرالمومنین علی (ع) از حضرت زهرا (س) نشات می گیرد و ائمه اطهار (ع) همچنین هستند و عظمتی که در عاشورا خلق شد که تا پایان تاریخ خروشنده خواهد بود، همه مربوط به حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه کارگزار عاشورا، حضرت زهرا (س) است و آنروزی که حضرت مهدی (عج) ظهور کنند هم از حضرت فاطمه زهرا (س) نام می برند، تاکید کرد: روز ظهور حضرت مهدی (عج) هم حضرت فاطمه (س) است که باید جهان را سامان ببخشد، این عظمت حضرت فاطمه (س) است؛ ایشان حلقه وصل سلسله نبوت و امامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی آنانی که به اوج رفتند در این مکتب جان و روح خود را پرورش دادند، افزود: امامت و ولایت ریشه در غدیر دارد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه یک حادثه ای در سال 88 ایجاد شد، چه شده هرسال مجلس می گیرد و دور هم می نشینید و مردم را به آن مجلس می کشانید، آن روز تمام شد و نیازی به برگزاری آن نیست، افزود: این سئوالی است که شاید مطرح شود و جواب آن اینست که ما پیرو مکتب اسلام هستیم و حتی ملت های هوشیار هم همینطور هستند و هر ملتی که تحولات جامعه و وقایع را حفظ می کند و بسیاری از این تحولات و حوادث تاریخ یک ملت را تشکیل می دهند و تاریخ چیزی جز منبع حوادث و رخدادها نیست، تاریخ دیروز و دیروزها را به فردا و فرداها پیوند می زند و نسل گذشته را به نسل کنونی ارتباط می دهد و تاریخ به عنوان مشعل، راه انسان ها را روشن می کند و تاریخ یک ملت هویت یک ملت است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا را هر سال گرامی می داریم و این روز نباید هیچ وقت فراموش نشود، همیشه باید بازماندگان واقعه از تجربه ها درس بگیرند و نسل جوان را آگاه کنند تا راه آینده برای آنان هموار شود، اظهار کرد: بسیاری از مطالب قرآن کریم، قصص قرآنی و اشاره به تاریخ گذشته برای عبرت گیری است.

حجت الاسلام تقوی با یادآوری این مطلب که برخی از حوادث زنده نگهداشتنش از واجبات است، اضافه کرد: زنده نگهداشتن وقایع انقلاب واجب و لازم است و در سال 88 دشمن از بدنه نظام سرباز گرفت و فتنه کمک می کند که این موارد شناخته شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان