انصارالله: جنگ یمن به مراحل پایانی خود رسیده/آزادی یمن از آزادی فلسطین است


انصارالله: جنگ یمن به مراحل پایانی خود رسیده/آزادی یمن از آزادی فلسطین است

شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که جنگ در این کشور وارد مرحله آخر خود شده است. به گزارش صبح اقتصاد (https://sobh-eqtesad.ir/)، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ در یمن وارد مرحله آخر خود شده است. هر طرفی تلاش می‌کند تا از تمام قدرت نظامی خود استفاده کند. ما این تجاوز را را با تشدید حملات پاسخ می‌دهیم....

شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که جنگ در این کشور وارد مرحله آخر خود شده است.

به گزارش صبح اقتصاد، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ در یمن وارد مرحله آخر خود شده است. هر طرفی تلاش می‌کند تا از تمام قدرت نظامی خود استفاده کند. ما این تجاوز را را با تشدید حملات پاسخ می‌دهیم. به نفع امارات و عربستان نیست که جنگ را ادامه بدهند بلکه بهتر است به توافق صلح برسند.

وی گفت: وضعیت گروه‌های متجاوز در الحدیده بسیار ضعیف بود و لذا عقب نشینی کردند چرا که فهمیدند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر تجهیزات آن‌ها سیطره خواهند یافت. کشورهای متجاوز معتقدند بهای تجهیزاتشان بالاتر از مزدورانشان است. عملیات نظامی تا زمان آزادی تمام خاک یمن ادامه خواهد داشت و هیچ فرقی بین این منطقه با آن منطقه نیست. تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه دارد ما نیز هرگز متوقف نخواهیم شد.

البخیتی تأکید کرد: یمن به کشوری تبدیل شده که موشک‌های دریایی و قایق‌ها را می‌سازد. نیروهای یمنی سامانه‌های ضد کشتی و ضد بالگردهای آپاچی دارند. ائتلاف متجاوز عربی نیروهایش را در مأرب مستقر کرده و این در حالی است که از سایر مناطق عقب‌نشینی کرده است. در حال حاضر زمام امور در دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. کشورهای متجاوز محاصره چاه‌های گازی و نفتی را افزایش داده‌اند. مسئله ارز در مناطق تحت نفوذ ما مشکلی ندارد و دارای ثبات است اما در مناطق دیگر این گونه نیست.

وی گفت: معادله بازدارندگی بعد از تقویت توانایی‌های موشکی یمن تثبیت شده است. بیشتر کسانی که در کنار ائتلاف متجاوز می‌جنگند دستمزدشان را نگرفته‌اند. ما ارتقای سامانه خود را از صفر شروع کردیم. یمن در حال حاضر تکنولوژی و کادر علمی برای ساخت تجهیزات نظامی دارد. پهپادها و موشک‌های بالدار بسیار کشنده تر از ناوهای دریایی و جنگنده‌ها هستند. ما قادر به ساخت دستگاه‌های نظامی حساس هستیم.

البخیتی گفت: هیچ فرقی بین اظهارات ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیست. آزادی و حاکمیت یمن از آزادی و حاکمیت فلسطین است.

وی گفت: زمانی که می‌گوییم عربستان را در ریاض ادب خواهیم کرد ما این کار را انجام خواهیم داد و پیروزی آتی ما این را ثابت خواهد کرد. گزینه مسالمت آمیز همچنان مطرح است اما به توقف تجاوز بستگی دارد.

البخیتی تاکید کرد: ما به برادران سودانی خود محبت و احترام داریم و می‌دانیم که از ورود دولتشان به جنگ علیه ما راضی نیستند.

وی گفت: مردم یمن و عربستان ملتی واحد هستند و ملت عربستان هیچ ارتباطی با نظام حاکم این کشور ندارند. ملت عربستان باید علیه نظام ظالم خود وارد عمل شوند. این ملت باید مواضع اخلاقی درستی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک