مالیات ایلان ماسک چقدر است؟!


مالیات ایلان ماسک چقدر است؟!

ایلان ماسک یک میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را واگذار کرد و به هدف 10 درصدی واگذاری سهام نزدیک شد.

مالیات ایلان ماسک چقدر است؟!
بر اساس اسناد مالی منتشر شده ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ۹۳۴ هزار سهام دیگر یا حدود ۱.۰۲ میلیارد دلار از سهام خود در خودرو‌های الکتریکی را واگذار کرد.

مدیرعامل تسلا گفت: بخشی از سهام خود را می‌فروشد تا صورتحساب مالیاتی هنگفتی که حداقل ۱۱ میلیارد دلار است را بپردازد.

ماسک همچنین از گزینه‌هایی برای خرید نزدیک به ۱.۶ میلیون سهم تسلا با قیمت ۶.۲۴ دلار برای هر سهم استفاده کرد که از طریق بسته جبرانی در سال ۲۰۱۲ به وی اعطا شد.

وال استریت ژورنال گزارش کرد که سهام ماسک در تسلا با اعمال گزینه‌های خود در این سه ماهه از حدود ۱۷۰.۵ میلیون سهم به بیش از ۱۷۷ میلیون سهم افزایش یافته است. سهام تسلا در سال جاری بیش از ۵۴ درصد افزایش یافت و ماسک را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد و طبق برآورد فوربس، دارایی خالص او از ۲۷۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. او در حال حاضر حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند و تاکنون سهام تسلا را نفروخته، اما وام‌های قابل‌توجهی در برابر بخشی از سهام خود در تسلا دریافت کرده بود.

انتظار می‌رود که ماسک بزرگ‌ترین صورت‌حساب مالیات فردی در تاریخ ایالات‌متحده باشد و مالیات بر درآمد فدرال و کالیفرنیا بیش از ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بر اساس برخی برآوردها، ماسک هنوز بیش از یک میلیون سهم دیگر برای فروش دارد تا به هدف ۱۰ درصدی نوامبر خود یعنی حدود ۱۷ میلیون سهم برسد.

تسلا در مورد مجموع مبلغی که قصد دارد برای رسیدن به آن هدف بفروشد، پاسخی نداد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام