ورود مسافران افغانستانی تا 15 روز از مرز دوغارن ممنوع است


ورود مسافران افغانستانی تا 15 روز از مرز دوغارن ممنوع است

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت کشور به استانداری‌ها و ابلاغ استانداری‌ها به سازمان‌های مرتبط ورود مسافران افغانستانی به مدت 15 روز از طریق مرز دوغارون به کشور ایران ممنوع است.

حیدر احسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به جز مسافران و دارندگان مجوزهای گردشگری و زیارتی، تجار و بازرگانان، طلاب و دانشجویان، دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران، دارندگان روادید با حق کار، دارندگان روادید درمانی و گردشگری سلامت، دارندگان روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه با ارائه مدارک معتبر اجازه ورود به کشور را دارند.

وی به تامین سلامت مرزی اشاره کرد و افزود: هر گونه محدودیت و ممنوعیت در گذرگاه مرزی دوغارون در راستای اهمیت سلامت مرزی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس امیکرون و ویروس کرونا به داخل کشور اجرا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد بیان کرد: تمام کسانی که از طریق مرز دوغارون وارد کشور می‌شوند، مورد پایش و آزمایش کنترل بیماری‌های واگیردار قرار گرفته و اتباعی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شود، تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق