6 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه لرستان نجات یافتند


6 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه لرستان نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: 6 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کول‌جنو اشترانکوه شهرستان ازنا توسط تیم امداد و نجات این جمعیت نجات یافتند.

آفتاب‌‌نیوز :

صارم رضایی گفت: ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز با اطلاع از سرگردانی تیم ۶ نفره شامل ۲ خانم و چهار مرد کوهنورد از استان قزوین در ارتفاعات کول‌جنو اشترانکوه ۲گروه امداد و نجات به منطقه اعزام شد.

وی افزود: تیم‌های اعزامی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به محل استقرار این افراد دسترسی پیدا کردند، اقدام برای انتقال تمامی کوهنوردان صورت گرفت، اما برخی از این افراد دچار ضعف، ناتوانی و سرمازدگی شده بودند.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان پرواز امداد هوایی وجود نداشت و کار انتقال کوهنوردان به پایگاه از طریق امداد زمینی صورت گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه اکنون کوهنوردان در سلامت کامل هستند گفت: این گروه بدون هماهنگی و باوجود صدور اخطاریه برای صعود نکردن به ارتفاعات قلل اشترانکوه عازم منطقه شده بودند.

اشترانکوه مشهور به آلپ ایران، بلندترین نقطه لرستان، رشته‌کوهی در شرق استان، واقع در جنوب شرقی دورود با عبور از ازنا تا شمال غربی الیگودرز امتداد دارد و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان