آئین بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شیراز برگزار می‌شود


آئین بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شیراز برگزار می‌شود

شیراز-ایرنا-دبیر برگزاری مراسم روز مقاومت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها و تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس در استان فارس گفت: مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

هاشم جمالی چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام فاطمیه گفت: همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشت روز مقاومت و سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام در روز ۱۳ دی‎‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این مراسم را ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح این روز اعلام کرد و افزود: در این مراسم سردار جعفر اسدی، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید سلیمانی سخنرانی خواهد کرد.

جمالی همچنین به ورود پیکرهای مطهر ۸ تن از شهدای دوران دفاع مقدس به استان فارس اشاره کرد و گفت: در این ایام، استان فارس میزبان پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام و ۳ شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس هستند که مراسم استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا روز پنج‌شنبه، ۹ دی‌ماه از ساعت ۸ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چندین مراسم با حضور پیکرهای مطهر شهدا طی این ایام در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد، گفت: پیکرهای مطهر تمام این شهدا در روز سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) یعنی در روز پنج‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

جمالی بیان کرد: یکی از شهدای شناسایی شده مربوط به شیراز است که در این کلان‌شهر به خاک سپرده خواهد شد و دو شهید دیگر شناسایی شده هم مربوط به قیروکارزین و خفر هستند که پیکرهای مطهر این شهدا هم در این شهرستان‌ها تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

دبیر برگزاری مراسم روز مقاومت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها و تشییع شهدای دوران دفاع مقدس در استان فارس اظهار کرد: پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام هم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ۵ نقطه شیراز به خاک سپرده خواهند شد.

وی گفت: مراسم تشییع و بدرقه و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدایی که بناست در شیراز به خاک سپرده شوند، در ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟