روس‌ ها برای نمونه گیری از محصولات گلخانه‌ ای به ایران می‌ آیند


روس‌ ها برای نمونه گیری از محصولات گلخانه‌ ای به ایران می‌ آیند

رییس سازمان حفظ نباتات گفت: فلفل صادراتی که از روسیه برگشت خورده به خاطر باقیمانده سموم نبوده و هیئتی از روسیه به ایران می آید تا محصولات گلخانه ای را آزمایش کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شاهپور علایی مقدم رییس حفظ نباتات امروز در برنامه سلام صبح به خیر در شبکه ۳ سیما، در مورد ماجرای فلفل دلمه‌های عودت شده از روسیه گفت: روسیه نامه‌ای فرستاد که ۴ سم آفت و علف‌کشی که در کشور ما بین باغداران و کشاورزان استفاده می‌شود در آنجا ثبت نشده است و این دلیل برگشت خوردن فلفل‌های صادراتی بوده و هیچ‌گونه باقیمانده سمی وجود نداشته است.

شاهپور علایی مقدم افزود: این سموم در اتحادیه اروپا هم استفاده می‌شود برای اینکه ماده موثره خوبی دارد و هزینه‌های تولید را پایین می‌آورد و به جای اینکه کشاورز سه بار برای کنترل بیماری سمپاشی کند یکبار سمپاشی می‌کند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۴ بار وبینار با مقامات روسی برگزار کردیم و مسائل را توضیح دادیم و هیئتی هم برای مذاکره به این کشور رفت و قرار است یک هیئت روسیه هم به ایران بیاید تا از گلخانه‌ها نمونه‌برداری کند که با اطمینان کامل صادرات انجام شود.

به گفته این مسئول ۱۳ درصد فلفل‌های صادراتی ایران به مقصد روسیه است و بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع صیفی و سبزی صادراتی داریم که هیچ مشکلی وجود نداشته است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...