تولید کیت تشخیص سریع اُمیکرون برای اولین بار در کشور


تولید کیت تشخیص سریع اُمیکرون برای اولین بار در کشور

برای اولین بار در ایران کیت تشخیص سریع جهش امیکرون توسط شرکت سلامت الکترونیک برکت تولید شد.

به گزارش مشرق، شرکت سلامت الکترونیک برکت در جشنواره ابوریحان لوح افتخار شرکت فناور برتر را به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص سریع کرونا در کشور و جلوگیری از خروج ارز و کاهش قیمت تست های مولکولی دریافت کرد.

شرکت سلامت الکترونیک برکت در سال گذشته در زمان شیوع بیماری کرونا به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص COVID-۱۹ مبتنی بر آنتی ژن اقدام به تولید این کیت کرد که در آن زمان جزو سه کشور اصلی تولید کننده این کیت در جهان بوده و از واردات این نوع کیت از کره جنوبی به صورت انبوه به دلیل تولید داخل این کیت توسط این مجموعه جلوگیری شد.

پس از آن با تولید روزانه ۲۰۰ هزار عدد از این کیت توسط این شرکت به صورت گسترده در تمامی مراکز بهداشتی کشور توسط وزارت بهداشت توزیع و مورد استفاده قرار گرفت؛ همچنین این کیتها در طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده جهت قطع سریع زنجیره آلودگی استفاده شد.
در این خصوص در تنوع تولید کیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی توسط این شرکت در حوزه کرونا، این شرکت موفق به تولید کیت تشخیص سریع N و S مبتنی بر آنتی ژن شده است که همزمان به تشخیص دو پروتئین اسپایک و نوکلئوکپسید می‌پردازد که در نوع خود در جهان برای اولین بار تولید شده و دقت تشخیص ویروس کرونا را به شدت بالا برده و قادر به بررسی سویه‌های مختلف ویروس کروناست.

در موازات جشنواره ابوریحان از کیت تشخیص سریع جهش‌های امیکرون رونمایی شد که در تشخیص سویه امیکرون دارای حساسیت و دقت بالایی بوده و امکان این امر را دارد که در کمتر از ۲۰ دقیقه تشخیص سویه امیکرون را انجام داده و به سرعت، زنجیره آلودگی را قطع کند و در این شرایط بحرانی به جهت تشخیص سریع و غربالگری دقیق و اطمینان از عدم گسترش آلودگی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها