شرایط مطلوب فعلی مدیون واکسیناسیون است


شرایط مطلوب فعلی مدیون واکسیناسیون است

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری استان زنجان گفت: شیوع سویه اُمیکرون با رعایت صد درصد قابل کنترل است.

امیرحسین مقتدرمژدهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اعلام اینکه سویه اُمیکرون در کشور مشاهده شده است، بلافاصله اقدامات و تمهیدات لازم از سوی وزارت بهداشت اندیشیده و به بیمارستان‌ها اعلام شد ولی موردی که بعد از گذشت چند روز از اعلام ورود این سویه به کشور شاهد آن هستیم، شرایط نسبتاً مناسب کشور در رابطه با آمارها بوده که این امر مدیون واکسیناسیون است.

وی افزود: تعدادی از بیمارانی که مراجعه کرده‌اند، با اینکه پی‌.سی‌.آر آن‌ها منفی بوده ولی علائم خفیفی مشابه کرونا داشتند. خوشبختانه تعداد مراجعه‌کنندگان از حد انتظار پایین‌تر است که علت این ابتلای پایین را می‌توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست.

این متخصص به علایم مرتبط با اُمیکرون اشاره کرد و ادامه داد: از عمده علائم سویه اُمیکرون می‌توان به بدن درد، ضعف عضلانی، تب حدود ۳۹ درجه و آبریزش بینی اشاره کرد. برخی از کسانی که از سفر خارج آمده و دچار بیماری شده‌اند، حس بویایی خود را از دست داده بودند. علائم اُمیکرون مشابه کرونا بوده با این تفاوت که درد عضلانی آن بیشتر بوده و همراه با آبریزش بینی است. علائم اُمیکرون خفیف‌تر از آنفلوانزا است و مثل یک سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شرایط خوب فعلی ما مدیون واکسیناسیون انجام شده است، یادآور شد: مردم کشورهای اروپایی اشتیاقی به تزریق واکسن ندارند و این یکی از دلایلی است که سویه اُمیکرون در این کشورها شدت پیدا کرده ولی برخلاف کشورهای اروپایی، واکسیناسیون در ایران علی‌رغم اینکه دیر آغاز شد اما به خوبی توسعه یافت و باعث شد سطح ایمنی بدن بالا رفته برود که این امر نفوذ ویروس را بسیار کاهش می‌دهد که نتیجه این را می‌توانیم در مراجعات پایین به اورژانس‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز خصوصی مشاهده کنیم.

مقتدرمژدهی به دلیل نگرانی‌ها در رابطه با سویه اُمیکرون اشاره و تصریح کرد: معمولاً ویروس‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند و برای ادامه بقای خود مدام در حال تغییر هستند. موردی که سویه اُمیکرون را نگران‎‌کننده می‌کند، میزان انتقال بالا و سریع این ویروس است و در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند تعداد بالایی را مبتلا کند، به همین خاطر از مردم درخواست داریم برای گذر از این شرایط نسبت به تزریق دُز سوم اقدام و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد