مسئولین ستاد بحران کرمان خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند


مسئولین ستاد بحران کرمان خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند

استاندار کرمان خطاب به مسئولین استان تأکید کرد: برای سخت ترین شرایط خود را آماده کنید.

علی زینی وند عصر امروز هشتم دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: میزان بارش ها در هر منطقه به صورت‌ دقیق نمی توان پیش بینی کرد لذا مسئولین بحران استان برای بدترین سناریو برنامه ریزی کنند اما مردم را دچار تشویش نکنید هرچند هشدارهای لازم حتما از طریق رسانه های رسمی به مردم اعلام کنید.


وی با تاکید برآنکه حفظ جان مردم مهمترین اولویت باشد، تصریح کرد: خسارات مادی قابل جبران است اما خسارات جانی قابل جبران نیست.


استاندار کرمان با تبیین اقدامات پیشگیرانه اظهار کرد: گاهی با یک سیل بند می توانیم از خسارات زیاد جلوگیری کرد.


وی با یادآوری سیل های ۹۸ و ۹۹ اظهار کرد: با توجه به‌ تجربه مردم از سیل های این دو سال، از این سامانه هراس دارند لذا در عین داد هشدارهای لازم به مردم، تشویش در جامعه ایجاد نکنید.

زینی وند بیان کرد: طبق قانون در زمان بحران همه تجهیزات در اختیار رئیس ستاد بحران قرار می گیرد و فرمانداران باید همه امکانات بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران بسیج کنید.


وی با تاکید برآنکه فرمانداران موظف به مدیریت بحران ها در شهرستان ها هستند، ادامه داد: اگر کنترل بحران در حد توان فرماندار یک شهرستان نباشد از امکانات و ظرفیت های شهرستان های دیگر برای امدادرسانی استفاده می کنیم.


استاندار کرمان تاکید کرد: از امروز تا سه شنبه (۱۴ دی‌ماه) اعضای ستاد بحران سراسر استان حق خروج از محل ماموریتشان ندارند.


وی اظهار کرد: همه امکانات را احصاء کنید و برای استفاده از امکانات و تجهیزات بخش دولتی در اولویت و سپس بخش خصوصی قرار دارد.


زینی وند عنوان کرد: ممکن است بارش ها نقطه ای و فقط در یک روستا اتفاق بیفتد لذا میزان آمادگی روستاها را رصد کنید. همچنین مناطق جنوب و شرق و غرب استان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.


وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد سردار دل‌ها عنوان کرد: در مدت ورود زوار سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی راهداری ها و پلیس راه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا با آسودگی زائرین در محورهای استان تردد کنند.


استاندار کرمان تاکید کرد: مسئولین مربوطه به همه عشایر اطلاع رسانی کنند تا از بارش های چند روز آینده آسیبی نبینند.


وی حفظ جان مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: درخواست داریم که ارتش و سپاه نیز آمادگی لازم برای امدادرسانی داشته باشند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در