81درصد دانش آموزان بوشهری واکسن کرونا زدند


81درصد دانش آموزان بوشهری واکسن کرونا زدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: 81 درصد دانش آموزان در شهرستان بوشهر 12 تا 18 سال نوبت اول و 66 درصد نوبت دوم واکسن کووید 19 را دریافت کردند.

حسن فخرایی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل زمستان و گسترش سویه سرایت‌پذیر اُمیکرون که خطر آن نسبت به سایر سویه‌ها بالاتر است روند بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان و سایر کارکنان مدارس از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش ۹۹.۴ درصدی واکسیناسیون فرهنگیان و سایر کارکنان مدارس که هردو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، نقش مؤثر واکسیناسیون دانش آموزان در این راستا شاخص‌تر می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: واکسیناسیون ۸۱ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به تعداد ۲۲ هزار و ۱۹۴ نفر متوسطه اول و دوم در نوبت اول و ۶ تا ۱۸ صد به تعداد ۱۸ هزار و ۷۷ نفر در نوبت دوم بیانگر این نکته است که استقبال خوبی از سوی والدین و دانش آموزان از واکسیناسیون کووید ۱۹ صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تأکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و ارتباطات بیشتر این گروه سنی و گسترش سویه اُمیکرون در سراسر جهان انتظار ما این است که ۱۰۰ درصد دانش آموزان هرچه سریع‌تر جهت دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند و خوشبختانه واکسن‌های مجاز تزریق در این گروه سنی شامل سینوفارم، سوبرانا (پاستوکوک) و بهارات (برای جمعیت غیر ایرانی) به وفور در دسترس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، فخرایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون کووید ۱۹، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مراقبت و کنترل کووید ۱۹ در مدارس ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تأکید کرد: مدارس پروتکل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و ... را جدی بگیرند، زیرا بازرسین و مراقبین سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر پایش و نظارت مستمر و دوره‌ای بر رعایت این پروتکل‌ها را دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟