سید عبدالله ارجائی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در همین راستا در بودجه ۱۴۰۱ میانگین قیمت را به شورا اعلام خواهیم کرد زیرا ثابت بودن قیمت اتوبوس بیمعناست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی افزود: در برخی از مناطق کم برخوردار، حتی مردم شهر توانایی خرید من کارت را ندارند و کمک عادلانه این است که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از برخی خطوط دیگر نیز رایگان شود.
ارجائی اظهار کرد: آقای حسینقلی زاده مقدم در زمان تصدی خود که دوران سخت و موفقی بود، تلاشهای بسیار زیادی برای خدماترسانی به مردم داشت که از این تلاشها تشکر می کنیم. همچنین آقای شهسوار نیز در مدت کوتاه سرپرستی سازمان با انگیزه و بدون اینکه به عنوان دوره گذار به این موقعیت نگاه کنند، تمام تلاش خود را به کار گرفت و لحظه لحظه زمان را برای خدمت به مردم غنیمت شمرد که از این انگیزه و همت تقدیر و تشکر می کنیم.
وی تصریح کرد: آقای نیشابوری که از این پس در سازمان اتوبوسرانی فعالیت خواهد داشت، در گذشته در این حوزه فعال بوده و تجربیات بسیار خوبی در این زمنیه دارد.
شهردارمشهد با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در کنار پاکبانهای عزیز اتوبوسرانان رتبه بعدی کسانی هستند که مستقیم به مردم خدماترسانی میکنند و در مجموع مردم ارتباط نزدیکی با اتوبوسرانی دارند.
ارجائی گفت: یکی از خواستههای ما از اتوبوسرانی این است که اصلاح خطوط را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد و تا اردیبهشت این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ مگر اینکه بررسی علمی و دقیقی انجام شود و به این نتیجه برسیم که وضعیت کنونی بهترین حالت است و نیاز به تغییر ندارد.
وی اضافه کرد: دومین نکتهای که باید مورد توجه سازمان اتوبوسرانی قرار بگیرد، هوشمندسازی است. معتقدیم که میشود تمام حمل و نقل عمومی را هوشمند کرد و بر عملیاتی شدن آن تاکید داریم.
شهردار مشهد با بیان اینکه نکته دیگری که در حوزه اتوبوسرانی بر آن تاکید دارم، کیفیت در ارائه خدمات است، اظهار کرد: شورای شهر نیز بر کرامت محور بودن حمل و نقل عمومی تاکید دارد.
ارجائی افزود: نوسازی ناوگان و کاهش سهم ناوگان اتوبوسرانی در آلودگی هوا هر چند کمتر از ۲ درصد است، باید مورد توجه قرار بگیرد؛ لذا نباید از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی عقب افتاد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتظارات ما از سازمان اتوبوسرانی ایجاد تنوع در خدمات است زیرا اتوبوسرانی محور حمل و نقل عمومی شهر است و باید در این حوزه پیشگام باشد و از سیستمهای جدید حمل و نقل انبوه بر استفاده کند.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه چه کسی گفته که تمام خطوط باید تا حرم مطهر برود، خاطرنشان کرد: چرا اتوبوسهای خطوط منتهی به حرم مطهر در پایانههای مرکزی که در مبادی منتهی به حرم مطهر ایجاد کردهایم، متوقف نشود و در مسیر پایانهها تا حرم مطهر از سایر سیستمهای انبوه بر استفاده نکنیم؛ برای این موضوع نیز برنامهریزی انجام و مطالعات لازم در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام