درخواست شهردار مشهد برای رایگان شدن برخی خطوط اتوبوس


درخواست شهردار مشهد برای رایگان شدن برخی خطوط اتوبوس

شهردار مشهد از مدیران سازمان اتوبوسرانی خواست برخی از خطوط اتوبوس این شهر را رایگان کند.

سید عبدالله ارجائی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در همین راستا در بودجه ۱۴۰۱ میانگین قیمت را به شورا اعلام خواهیم کرد زیرا ثابت بودن قیمت اتوبوس بی‌معناست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی افزود: در برخی از مناطق کم برخوردار، حتی مردم شهر توانایی خرید من کارت را ندارند و کمک عادلانه این است که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از برخی خطوط دیگر نیز رایگان شود.

ارجائی اظهار کرد: آقای حسینقلی زاده مقدم در زمان تصدی خود که دوران سخت و موفقی بود، تلاش‌های بسیار زیادی برای خدمات‌رسانی به مردم داشت که از این تلاش‌ها تشکر می کنیم. همچنین آقای شهسوار نیز در مدت کوتاه سرپرستی سازمان با انگیزه و بدون اینکه به عنوان دوره گذار به این موقعیت نگاه کنند، تمام تلاش خود را به کار گرفت و لحظه لحظه زمان را برای خدمت به مردم غنیمت شمرد که از این انگیزه و همت تقدیر و تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: آقای نیشابوری که از این پس در سازمان اتوبوسرانی فعالیت خواهد داشت، در گذشته در این حوزه فعال بوده و تجربیات بسیار خوبی در این زمنیه دارد.

شهردارمشهد با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در کنار پاکبان‌های عزیز اتوبوسرانان رتبه بعدی کسانی هستند که مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و در مجموع مردم ارتباط نزدیکی با اتوبوسرانی دارند.

ارجائی گفت: یکی از خواسته‌های ما از اتوبوسرانی این است که اصلاح خطوط را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد و تا اردیبهشت این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ مگر اینکه بررسی علمی و دقیقی انجام شود و به این نتیجه برسیم که وضعیت کنونی بهترین حالت است و نیاز به تغییر ندارد.

وی اضافه کرد: دومین نکته‌ای که باید مورد توجه سازمان اتوبوسرانی قرار بگیرد، هوشمندسازی است. معتقدیم که می‌شود تمام حمل و نقل عمومی را هوشمند کرد و بر عملیاتی شدن آن تاکید داریم.

شهردار مشهد با بیان اینکه نکته دیگری که در حوزه اتوبوسرانی بر آن تاکید دارم، کیفیت در ارائه خدمات است، اظهار کرد: شورای شهر نیز بر کرامت محور بودن حمل و نقل عمومی تاکید دارد.

ارجائی افزود: نوسازی ناوگان و کاهش سهم ناوگان اتوبوسرانی در آلودگی هوا هر چند کمتر از ۲ درصد است، باید مورد توجه قرار بگیرد؛ لذا نباید از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی عقب افتاد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتظارات ما از سازمان اتوبوسرانی ایجاد تنوع در خدمات است زیرا اتوبوسرانی محور حمل و نقل عمومی شهر است و باید در این حوزه پیشگام باشد و از سیستم‌های جدید حمل و نقل انبوه بر استفاده کند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه چه کسی گفته که تمام خطوط باید تا حرم مطهر برود، خاطرنشان کرد: چرا اتوبوس‌های خطوط منتهی به حرم مطهر در پایانه‌های مرکزی که در مبادی منتهی به حرم مطهر ایجاد کرده‌ایم، متوقف نشود و در مسیر پایانه‌ها تا حرم مطهر از سایر سیستم‌های انبوه بر استفاده نکنیم؛ برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی انجام و مطالعات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!