رمز تداوم انقلاب در گروی حفظ اتحاد و بصیرت دینی است


رمز تداوم انقلاب در گروی حفظ اتحاد و بصیرت دینی است

قم ـ ایرنا ـ استاندار قم در پیامی به مناسبت دهه بصیرت آورده است: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، در گروی در صحنه بودن و حفظ اتحاد، همدلی، هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی است.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط‌عمومی استانداری قم، در پیام سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی، اتفاقات مهم و مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز زیادی را پشت سر گذاشته است.

در این پیام افزوده شده است: وقایعی که مردم با حضور حماسی، به موقع و تعیین کننده خود، ضمن سربلندی در آزمون بزرگ همراهی با نظام و انقلاب، نشان داده اند که رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، در گروی در صحنه بودن و حفظ اتحاد، همدلی، هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی است.

پیام حاکی است: دهه بصیرت از این دست مناسبت ها و یادآور ۲ اتفاق تاریخی، مهم و دارای وجوه مشترک از حیث تاثیرگذاری بر روند شکل‌گیری و بقای انقلاب اسلامی است؛ حادثه اول قیام انقلابی و تاریخ‌ساز مردم انقلابی قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ بود که در حمایت از ولایت و مرجعیت دینی و با روشنگری و محوریت علما و حوزه علمیه شکل گرفت و حکومت خودکامه طاغوت را در سراشیبی سقوط قرار داد و خون تازه ای را در کالبد نهضت نوپای حضرت امام خمینی(ره) جاری ساخت؛ دیگری حرکت حماسی و ماندگار نهم دی سال ۱۳۸۸ است که به عنوان نقطه عطف، همواره بر تارک تاریخ زرین انقلاب اسلامی می درخشد. روزی که خروش میلیونی و حضور خودجوش و باشکوه مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبری و در دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، ضمن نمایش صلابت و اقتدار مردمی نظام و میثاق ناگسستنی امت با ولایت، امید دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم را مأیوس ساخت و برگ زرین دیگری را بر افتخارات این ملت افزود.

پیام می افزاید: ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و حماسه آفرینان عرصه حماسه و بیداری، امیدوارم ایران اسلامی به پشتوانه حضور مقتدرانه و وحدت بخش مردم و در پرتوی عمل به آرمان های امام راحل(ره) و تاسی به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، عزتمندانه بر موانع و مشکلات فایق آمده و همچنان در مسیر توسعه و بالندگی گام بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق