انتخاب به کتابفروشی‌ها آمد


انتخاب به کتابفروشی‌ها آمد

نویسنده کتب انتخاب گفت: این کتاب به دنبال یافتن علل و عوامل طلاق و تاثیرات مخرب آن بر فرد و جامعه نیست. بلکه صرفاً نظرات نویسنده در ارتباط با یک انتخاب مناسب را بیان می‌کند.

«یوسف گوهری» در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پیام اصلی کتاب اظهار کرد: انتخاب در زندگی هزینه‌هایی دارد. اگر شخصی که با فردی از غیر طبقه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ازدواج کند باید بپذیرد که برای ادامه زندگی هزینه‌هایی را بپردازد. یعنی شخص باید قبول کند که از بسیاری از خواسته‌های خود بگذرد و با احترام به طرف مقابل، خواسته‌های خود را با خواسته‌های همسرش هماهنگ کند.

این نویسنده افزود: وقتی یک فرد با تحصیلات پایین با شخصی دیگر با تحصیلات عالی ازدواج می‌کند هر دو طرف باید کوشش کنند تا زبان محاوره‌ای همدیگر را یاد گرفته و به یک تفسیر مشترک از کاربرد اصطلاحات و کلمات مورد استفاده برسند. این هزینه‌ای است که اگر شخص از قبل آمادگی آن را نداشته باشد، به یک چالش بزرگ در زندگی تبدیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع هدف ازدواج تشکیل خانواده است که تمایل به این امر در نهاد انسان گذاشته شده‌ است. ازدواج به روابط جنسی مشروعیت می‌بخشد. به طور سنتی، ازدواج نقشی اساسی در حفظ اخلاق و تمدن دارد. یکی از معنادارترین و آزادانه‌ترین انتخاب‌هایی که بشر در زندگی دارد ازدواج است. خدا انسان را آزاد آفریده و مظهر این آزادگی، آزادی در انتخاب همسر است. در واقع، مهمترین و ماندگارترین تصمیمی که یک شخص می‌گیرد تصمیم به ازدواج است. احساس خوشبختی در خانواده که تبعی از انتخاب همسر می‌باشد بر سلامت شخص و به دنبال آن سلامت جامعه را منجر می‌شود.

نویسنده کتاب «انتخاب» در قسمتی از آن آورده است: حضرت محمد (ص) در مورد اهمیت ازدواج فرموده که درهای رحمت آسمانی در چهار موقع گشوده می‌شود: موقع بارش باران، زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش نگاه می‌کند، زمانی که در کعبه باز می‌شود و زمانی که مراسم عقد و عروسی بر پا می‌شود. ازدواج پیمانی است که به‌ موجب آن به شکل عمومی یک زن و مرد با هم شریک و متحد می‌شوند و خانواده‌ای را تشکیل می‌دهند. در واقع هدف ازدواج، تشکیل خانواده است که تمایل به این امر در نهاد انسان گذاشته شده‌ است. مشروعیت بخشیدن به روابط زناشوئی تنها هدف ازدواج نیست. بلکه ازدواج ضمن مشروعیت بخشیدن به این رابطه هم در سلامت روانی و اجتماعی فرد موثر است و هم نقشی اساسی در حفظ اخلاق و تمدن جامعه را بر عهده دارد.

این کارشناس با تاکید بر نفش ازدواج در سلامت فردی و روانی خاطر نشان کرد: این بدان معنی نیست که صرفاً ازدواج به تنهایی سلامت روانی و اجتماعی انسان‌ها را تضمین می‌کند، بلکه مهمتر از خود ازدواج، انتخاب درست و پیداکردن همسر مناسب است که سلامت جامعه و سلامت فرد را تضمین می‌کند.

گوهری تصریح کرد: این کتاب به دنبال یافتن علل و عوامل طلاق و تاثیرات مخرب آن بر فرد و جامعه نیست. بلکه سعی شده صرفاً نظرات نویسنده در ارتباط با یک انتخاب مناسب را بیان نماید و یا شخصی که از یک روستای دورافتاده با شخصی که در یک کلان‌شهر به دنیا آمده و بزرگ شده ازدواج می‌کند باید هر دو آمادگی این را داشته باشند تا محدودیت‌های همدیگر را بشناسند.

وی گفت: مسائل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از مهمترین معیارهای انتخاب همسر است اما تنها این معیارها کافی نیستند. نوع تربیت، محل تولد، بهره‌مندی از امکانات اقتصادی و قدرت اجتماعی و مسائلی از این قبیل باید در انتخاب همسر مورد توجه قرار بگیرند که در کتاب «انتخاب» در قالب یک رمان مفصل به قلم کشیده شده است.

کتاب «انتخاب» را انتشارات تراشه دانش در ۲۲۶ صفحه منتشر کرده است.

‏«الان، موفقیت»، «زنگ زمان»، «راه وصل»،‏‫ «پنج‌ ضلعی موفقیت»، «نیکنامان» و «انتخاب» دیگر آثار منتشر شده گوهری است.

راه‌ وصل (۲ جلدی) و (بحران معنوی) (در قالب رمان) آثار در دست چاپ او هستند.

همچنین بیش از ۲۰ عنوان مقاله آموزشی از این نویسنده در فضای مجازی و روزنامه‌های رسمی منتشر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا