مسئولین و رسانه‌ها موظف به جلوگیری از پمپاژ ناامیدی در جامعه هستند


مسئولین و رسانه‌ها موظف به جلوگیری از پمپاژ ناامیدی در جامعه هستند

استاندار مرکزی گفت: باتوجه به اینکه یاس و ناامیدی در مردم و جوانان در فرهنگ و دین ما حرام است، تمامی مسئولین و رسانه‌ها موظف به جلوگیری از پمپاژ ناامیدی در جامعه هستند

فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه ۸ دی ماه در ستاد گرامیداشت دهه فجر اظهارکرد: یکی از الزامات برگزاری برنامه‌های مناسبتی، خنثی سازی هدف دشمن در خصوص ایجاد فاصله بین نظام و مردم و ایجاد ناامیدی در میان مردم است، لذا لازم است تمامی این برنامه‌ها با هدف امید آفرینی برگزار شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه یاس و ناامیدی در مردم و جوانان در فرهنگ و دین ما حرام است، تمامی مسئولین و رسانه‌ها موظف به جلوگیری از پمپاژ ناامیدی در جامعه هستند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: فعالیت مجازی در خصوص برنامه‌های دهه فجر، نباید به رسانه‌های ملی محدود و متمرکز بر آن شود و لازم است این فعالیت‌ها با توجه به ظرفیت فضای مجازی و ضربه‌ای که در راس همین فضا به نظام وارد می‌شود، گسترش و توسعه یابد. همچنین ایجاد پیوند مردمی با نظام و امید آفرینی و تحقق اهداف نظام نیز از طریق همین فضا میسر می‌شود.

وی افزود: در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های دهه فجر با هماهنگی فرمانداری‌ها و هدایت مردم اجرا شود. همچنین مدیران اجرایی و مسئولین در میان مردم و در برنامه‌ها حضور حداکثری داشته باشند. افتتاح پروژه‌های استان نیز به صورت مردمی برگزار شود. شهرداری نیز در اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص بیماری کرونا و شیوع سویه جدید و شناسایی مبتلایانی در استان مرکزی افزود: تمامی برنامه‌ها با فرض عدم ثبات در شرایط پایه‌ریزی شده و بر اجرای برنامه‌ها به‌صورت مجازی توجه ویژه داشته باشیم. امید است این سویه در استان توسعه و گسترش پیدا نکند.

به گفته وی دهه فجر متعلق به یک جریان سیاسی و گروه خاص نبوده و متعلق به همه جریان های سیاسی و مردمی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مزکزی در این جلسه اظهار کرد: ۲۲ بهمن و دهه فجر و انقلاب ماهیتی مردمی داشته و مسئولین تنها وظیفه سیاست گذاری و حمایت را برعهده دارند، بنابراین برگزاری تمامی بزرگداشت‌ها برعهده مردم خواهد بود.

بهروز اکرمی افزود: مردم انتظار برگزاری مراسمی پر رونق با مفاهیم جدید را دارند، بنابر این نیاز است کمیته‌ها سالانه حداقل دو فعالیت خلاقانه با رویکرد خدمت واقعی و نه اقدامی سمبولیک داشته باشند، لازم به ذکر است با توجه به اوضاع اقتصادی، رعایت صرفه جویی در برگزاری مراسم‌ها امری الزامی و قابل توجه است.

وی درخصوص پروژه‌هایی که در این دهه افتتاح خواهند شد تصریح کرد: هر پروژه‌ای که افتتاح می‌شود باید کامل بوده و پس از افتتاح به خدمت رسانی به مردم بپردازد، با هرگونه افتتاح پروژه‌های نیمه کاره‌ مخالفیم.

وی افزود: کیفیت برنامه‌ها نباید فدای کمیت شود لذا برگزاری تعدادی برنامه تاثیر گذار و هدفمند بسیار مهم‌تر از برگزاری تعداد بسیاری برنامه بدون کیفیت است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه ضمن اشاره به ۲۲ کمیته برگزاری این مراسم توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های برگزاری این مراسم با توجه به وضعیت کنونی کرونا خواهد بود و در آینده در صورت بروز هرگونه محدودیتی تابع ستاد کرونا خواهیم بود. امید است این مراسم پس از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

حجت الاسلام عباس دانشی پس از اشاره به کمبود اعتبارات مالی جهت برگزاری مراسمات دهه فجر، بیان کرد: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت تاریخی و مشاهیر لازم است تا مراسمی درخور استان را برگزار کند.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای ۳۵ ستاد شهری و روستایی است و در ۱۵۰ نقطه از این استان راهپیمایی برگزار خواهد شد.

انتهای‌پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز