دهه فجر متعلق به همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی است


دهه فجر متعلق به همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دهه فجر مربوط به یک جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی است.

« فرزاد مخلص‌الائمه» عصر چهارشنبه در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی در اراک افزود: در تدوین و پیاده‌سازی برنامه‌ها باید تلاش شود که این راهبردها به بهترین وجه ممکن اجرایی شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان از طریق ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند که باید هوشیار بود و از فضای مناسب آیین‌های دهه مبارک فجر برای خنثی‌سازی توطئه‌ها بهره‌گیری کرد.
مخلص الائمه عنوان کرد: تقویت و بهبود فرهنگ سیاسی مردم یک ضرورت است و بهترین مسیر در این راستا، بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف دهه فجر است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ایجاد ناامیدی در مردم به‌ویژه در جوانان، حرام شرعی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: اینکه افراد نسبت به وضعیت آینده کشور نگران باشند کار صحیحی است و کمک می‌دهد تا ادامه کار به خوبی پیش رود و امور مختلف اصلاح شود اما ناامیدی حرکت را متوقف می‌کند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ناامیدی در فرهنگ دینی و قرآنی هم عمل ناشایستی است.

وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنند از تزریق ناامیدی در جامعه جلوگیری کنند و امید آفرین باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: برنامه‌های دهه مبارک فجر باید به بهترین شکل برگزار شود و این استان زادگاه امام راحل است و شاکله علمی ایشان در اراک است که این ویژگی‌ها شرایط استان مرکزی را در برگزاری برنامه‌های ویژه نسبت به سایر استان‌ها پررنگ‌تر می‌کند.

مخلص‌الائمه گفت: فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است اما بخش فرصت آن ظرفیت بی‌نظیر وفوق‌العاده‌ای است که در اجرای برنامه‌های دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شرایط کرونا به فضل الهی در کشور و استان مرکزی روند کاهشی دارد و شرایط خوب است اما نگرانی‌هایی در خصوص سویه جدید وجود دارد.

استاندار مرکزی افزود: برنامه‌های دهه فجر با فرض شرایط فعلی کرونایی در نظر گرفته شده و اگر شرایط سخت شود در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: باید تدارک لازم در خصوص اجرای برنامه‌های پررنگ در فضای مجازی در صورت ایجاد سخت شرایط کرونایی، در استان مرکزی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در روزهای آتی به مناسبت ۹ دی روز بصیرت، دهه فاطمیه و تشییع شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه (س)، سالروز شهادت سپهبد شهید سلیمانی و سالروز ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی در استان مرکزی اندیشیده شده که انتظار است مدیران برنامه‌ریزی لازم برای شرکت در آنها را داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ۲۲ بهمن و ایام‌الله دهه فجر متعلق به همه مردم ایران است و کارگزاران جمهوری اسلامی باید کار سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت را دنبال کنند.

« بهروز اکرمی» افزود: بار اصلی انقلاب اسلامی همواره بر دوش مردم بوده و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

وی بیان کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند آیین‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های گذشته پررنق‌تر و با مفاهیم جدیدتر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است روسای کمیته‌های دهه فجر انقلاب اسلامی این استان برای برنامه‌های دهه فجر، برنامه‌های خلاقانه داشته باشند.

اکرمی بیان کرد: برنامه‌های دهه مبارک فجر باید با رویکرد خدمت واقعی باشد و سمبلیک نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: پروژه‌هایی برای افتتاح در دهه مبارک فجر انتخاب شود که تکمیل باشند و بلافاصله پس از افتتاح به مردم خدمات ارائه دهد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلام استان مرکزی هم در این نشست گفت: ستاد دهه فجر سابقه طولانی دارد و این ستاد متشکل از دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد است.

حجت‌الاسلام « عباس دانشی» افزود: انقلاب ایران تنها انقلابی است که مردم آن پس از سال‌ها گذشت از پیروزی آن، هر سال سالروز انقلابشان را جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: ۲۲ بهمن مهمترین روز ملی ایران اسلامی است و در این روز مردم خودجوش در برگزاری آیین‌های مختلف حضور دارند و این نعمت بزرگی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر امسال این استان تاکنون بر اساس شرایط فعلی کرونا پیش‌بینی شده و در صورت تغییر وضعیت کرونایی، برنامه‌ها بر اساس نظر ستاد مدیریت کرونا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت: آخرین راهپیمایی ۲۲ بهمن استان مرکزی مربوط به سال ۹۸ است و در ۲ سال گذشته شیوع کرونا اجازه برگزاری آن را نداد، اما آیین‌های دیگری به صورت باشکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال استان مرکزی در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی ۱۲ شهرستان این استان برگزار شود.

در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی، کمیته ۲۲ گانه این ستاد مصوب و در خصوص برنامه‌های مختلف کمیته‌ها بحث و تبادل نظر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و پیش‌بینی شده امسال در ۱۵۰ نقطه این استان راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...