بهترین خدمت در نظام اسلامی رفع مشکلات مردم است


بهترین خدمت در نظام اسلامی رفع مشکلات مردم است

قم ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در حال حاضر بهترین نوع خدمت در نظام اسلامی، رفع مشکلات مردم است؛ گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کاری که در مسیر نظام باشد، عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش عصر چهارشنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان قم، با تاکید بر اینکه در روایات آمده است که حتی اگر کسی لیقه دواتی را برای کمک به ظالم تامین کند به همان مقدار مسئول و کسی که به نظام الهی کمک کند، ماجور خواهد بود، گفت: خدمت در این نظام از هر نوعی که باشد، ارزش دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت(ع) انتخاب نام نیکو بسیار مورد توجه بوده است، افزود: ائمه اطهار(ع) نمی‌پسندیدند که افراد نام‌های نامناسب داشته باشند و وقتی افراد خدمت امام می‌رسیدند و اسم خود را می‌گفتند؛ اگر معنای خوبی نداشت، همان‌جا نامش را تغییر می دادند.

وی با بیان اینکه اسم، نشان‌دهنده هویت شخص و کسی که آن اسم را روی او گذاشته است، گفت: امروز خیلی از پدر و مادرها توجه ندارند که با نامگذاری نامناسبت در حق فرزند خود ظلم می‌کنند و مایه شرمساری او در آینده می‌شوند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در روز قیامت هم افراد را با اسمشان صدا می‌زنند، گفت: چیزی که خوب است، اگر زیاد باشد، خوب‌تر است؛ بنابراین هر چه نام اهل بیت(ع) بیشتر در جامعه باشد، برای جامعه بهتر است.

وی با بیان اینکه برخی افراد برای اینکه اسم فرزندشان تک باشد، از اسم‌های نامناسب استفاده می‌کنند؛ گفت: نیروهای ثبت احوال علاوه بر دقت در ثبت اسامی، باید به عنوان یک مشاور عمل کنند و افراد را برای انتخاب نام نیک راهنمایی کنند.

سعیدی، نامگذاری افراد در جامعه را پایه تحلیل‌ها و برداشت‌ها از آن جامعه دانست و افزود: افرادی هستند که بر اساس این آمارها از سلایق و علاقه مردم آگاه می‌شوند و برای آینده مردم طراحی می‌کنند و نقشه می‌ریزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا