انگلیسی‌ها دنبال اخلال در مذاکرات وین هستند


انگلیسی‌ها دنبال اخلال در مذاکرات وین هستند

تهران- ایرنا-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بیانیه وزارت خارجه انگلیس را دخالت بیجا در امور داخلی ایران عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنند با این موضع‌گیری‌ها در روند مذاکرات وین اخلال ایجاد کنند و طرح این موضوعات به نوعی فضاسازی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری بسیج، علی آقازاده با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس بعد از رزمایش موشکی سپاه که در آن نسبت به استفاده از موشک بالستیک در رزمایش سپاه ابراز نگرانی کرده و آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ دانست و از ایران خواسته که از موشک‌های بالستیک استفاده نکند، گفت: بیانیه وزارت خارجه انگلستان دخالت بیجا در امور داخلی کشور ماست.

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیراً در جنوب کشور برگزار شد با استفاده از تسلیحات و تجهیزات متعارف بود که در جریان آن موشک‌های متعارف نیز استفاده شده است.

آقازاده، دخالت انگلیس در امور داخلی ایران را امری مسبوق به سابقه دانست و تصریح کرد: انگلستان برای اولین بار نیست که تلاش دارد در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند و پرونده آنها نزد جهانیان یک پرونده سیاه است، آنها تلاش می‌کنند با ایجاد جوی نامتعارف سوء استفاده‌هایی را در حوزه‌های مختلف برای داشته باشند.

وی تصریح کرد: انگلیسی‌ها سعی می‌کنند با این موضع‌گیری‌هایشان در روند مذاکرات وین اخلال ایجاد کنند و طرح این موضوعات در قالب بیانیه و واکنش به رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نوعی فضاسازی است که آنها بنا دارند با این فضاسازی‌ها در مذاکرات وین میان ایران و ۴+۱ تاثیر بگذارند و یک شانتاژ خبری را در سطح منطقه و بین‌المللی ایجاد کنند.

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران ثابت و مشخص است و بارها اعلام شده که سلاح و تجهیزات و توان دفاعی ایران هیچ تهدیدی برای سایر کشورها نیست.

آقازاده با اشاره به آزمایش موشکی اخیر انگلیس، خاطرنشان کرد: انگلستان ضمن اینکه خودش جزو یکی از کشورهایی است که دارای بمب اتم است اخیراً نیز یک آزمایش بمب هسته‌ای داشته و خود آنها هستند که انواع سلاح‌های نامتعارف و کشتار جمعی را در اختیار دارند، اما با این حال شعار حقوق بشر سر می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنند.

وی گفت: انگلیسی‌ها و سایر ابر قدرت‌های استکباری نمی‌توانند رشد دفاعی ایران و توان دفاعی ما را ببینند و به همین دلیل به بیان این گونه ابراز نظرها می‌پردازند، اما جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را انتخاب کرده و به طور قطع توجهی به این گونه اقدامات انگلیس نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس