کشف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حوالی بازار تهران/ توزیع خانوادگی شیشه و تریاک در جنوب تهران


کشف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حوالی بازار تهران/ توزیع خانوادگی شیشه و تریاک در جنوب تهران

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات دستگیری زورگیران خیابانی در اطراف میدان آزادی تا سرقت میلیاردی سارقان از منازل شهروندان تهرانی مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کشف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حوالی بازار تهران

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی کسب اطلاع از تخلیه بار قاچاق توسط خودرو‌های سواری تیزرو موسوم به شوتی در اطراف بازار تهران محدوده کوچه آهنگران، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس به محل اعزام که موفق به کشف مقادیر متنابهی لوازم آرایشی و بهداشتی شدند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده کالا‌های قاچاق به این پلیس منتقل و طی شمارش صورت گرفته کالا‌ها شامل ۴ هزار و ۱۲۶ عدد ادکلن، ۳ هزار ۶۵۴ عدد شیر پاک کن، ۸ هزار ۹۴۶ عدد کرم، ۱۳۰ عدد محلول آرایشی محصول کشور‌های چین، امارات، اسپانیا، فرانسه و عمان بوده که کارشناسان ارزش مالی آن‌ها را ۴ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

سرهنگ، ولی پور گودرزی کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

سرقت میلیاردی سارقان از منازل شهروندان تهرانی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع چندین فقره سرقت منزل در محدوده مرکز تهران، در پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد راننده و سرنشینان یک دستگاه خودوری سواری پژو سفید رنگ یا تیبا سرقت‌ها را انجام داده اند.

وی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد پلاک خودرو‌ها جعلی بوده و بدین ترتیب امکان شناسایی مالک خودرو‌ها مقدور نیست، گشت زنی‌های هدفمند با همکاری ماموران کلانتری آغاز تا اینکه تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر به راننده یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید رنگ مشکوک و دستور توقف می‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم در یک تعقیب و گریز طولانی، پس از شلیک چند تیر هوایی دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی در اختیار ماموران اداره هفدهم این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متهم تاکنون به ۱۵ فقره سرقت با همکاری ۳ همدستش اعتراف و اظهار کرد، در ساعات اولیه شب با پرسه زنی در محدوده‌های مرکزی شهر و انتخاب منازلی که فاقد ایمنی کافی بودند وارد ساختمان شده و با تخریب درب طبقات اول و دوم طلاجات، وجه نقد، ارز و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم سپس اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

سردار لطفی بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال سرقتی را بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند و دستگیری سایر همدستان متهم و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

بازداشت ۶ قاچاقچی موادمخدر طی درگیری مسلحانه با پلیس

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی در سه استان کشور، همکارانم در درگیری و عملیات تعقیب و گریز فروشندگان موادمخدر موفق به کشف ۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم ماده مخدر تریاک و همچنین کشف ۲۹۳ کیلوگرم ماده مخدر شیشه شدند.

وی افزود: موادمخدر مذکور در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و یزد کشف شدند.

به گفته سردار کریمی ۶ نفر از فروشندگان عمده موادمخدر دستگیر و ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین متهمان نیز در محل توقیف شدند.

دستگیری زورگیران خیابانی در اطراف میدان آزادی

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش سرقت به عنف و زورگیری در اطراف میدان آزادی مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب قرار گرفت.

وی افزود: با پایش اطلاعات به دست آمد و افزایش گشت زنی‌های انتظامیف عوامل عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در گشت زنی انتظامی در اطراف میدان آزادی ۲ مرد را در حال زورگیری از شهروندی مشاهده و بلافاصله وارد عمل می‌شوند و سارقان را که با استفاده از سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شده بودند، خلع سلاح و هر ۲ متهم را دستگیر می‌کنند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به این در برررسی‌های بیشتر از متهمان وجوه زورگیری شده کشف شد، تصریح کرد: با انتقال متهمان به کلانتری در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهمان سابق بر این در پوشش راننده با استفاه از یک دستگاه خودروی سواری از شهروندی زورگیری کرده اند.

توزیع خانوادگی شیشه و تریاک در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار جنوب تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی بر روی سوژه‌ی مورد نظر مشخص شد متهم در پوشش یک باند خانوادگی اقدام به قاچاق و توزیع مواد افیونی و روانگردان شیشه می‌کند که چکیده تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

وی افزود: ماموران بعد چندین ساعت رصد و کنترل و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش در نهایت شامگاه روز گذشته در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری متهم و همسرش دستگیر و در بازرسی از محل ۵ کیلوگرم شیشه کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران ادامه داد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و تحت بازجوئی‌های فنی قرار گرفتند که در خلال بازجوئی‌های پلیسی پاتوق و مخفیگاه اعضای دیگر باند در یکی از خیابان‌های اصلی شهر تهران مشخص و بدین صورت عملیات پلیسی برای دستگیری دیگر مرتبطان پرونده از سرگرفته شد.

وی افزود:ساعاتی بعد با انجام اقدامات خاص پلیسی سه عضو دیگر باند در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲۹ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرقت دلار از صرافی های شمال تهران به روش کف زنی

سرهنگ علی اصغرخانی رئیس کلانتری ۱۰۱ تجریش اظهار کرد: در پی وقوع سرقت دلار از صرافی‌های شمال تهران مراتب در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفته و با رصد دوربین‌های مداربسته صرافی‌ها، متهم و شیوه و شگرد سرقت شناسایی شد.

وی افزود: عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی طی اعلام مرکز پیام مبنی بر تماس یکی از صرافی‌ها با ۱۱۰ و اعلام حضور احتمالی سارق لذا به قید فوریت عملیات کلانتری در محل اعلامی حاضر و به صورت نامحسوس متهم را زیر نظر قرار داده که مشاهده شد متهم با همان شیوه سرقت به روش کف زنی با تحویل تعدادی دلار که ابتدا آن را خود شمرده و تحویل صراف می‌دهد در حین تحویل تعدادی از آن را سرقت می‌کند اقدام به سرقت می‌کند.

رئیس کلانتری ۱۰۱ تجریش تصریح کرد: متهم در همان حین دستگیر و به کلانتری دلالت و با توجه به مشاهده ادله و شواهد و تصاویر ضبط شده در تحقیقات فنی پلیسی به بزه انتسابی معترف شد.

بیشتر بخوانید

سرقت گاردریل‌های بزرگراه‌ها با همدستی پیمانکار شهرداری/ اخاذی سارقان از دختران با کلت ساچمه‌ای

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی