خرازی: شهید سلیمانی به جناح‌بندی‌های سیاسی بی‌اعتنا بود


خرازی: شهید سلیمانی به جناح‌بندی‌های سیاسی بی‌اعتنا بود

تهران- ایرنا- صادق خرازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همه را فرزندان انقلاب می دانست و جدول بندی‌های صوری سیاسی برای وی معنا نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، خرازی روز چهارشنبه در یک سخنرانی تحت عنوان «حاج قاسم؛ قهرمان فراجناحی» در همایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی فردی عادی بود که اندیشه‌اش همواره در حال تعالی بود. از آهنگری و کارگری در رستوران شروع کرد تا اینکه به عنوان بسیجی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در نهایت بزرگترین فرمانده نظامی تاریخ ایران شد.

وی افزود: شهید سلیمانی قبل از آنکه یک فرمانده باشد پذیرفته بود سرباز امام(ره) و رهبری است و قبل از اینکه یک چهره منطقه ای و بین المللی باشد، یک چهره مردمی بود.

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: سردار سلیمانی با اینکه صاحب اندیشه و گرایش سیاسی خاص خود بود اما برای مصالح ملی، همه را می پذیرفت و هرگز بی تفاوت از کنار خواسته کسی نمی گذشت. هر کس از هر طیفی به وی مراجعه می کرد به مشکلش رسیدگی می کرد و معتقدم اگر شهید سلیمانی زنده بود مشکل رهبری جریان اصلاحات حل شده بود.

خرازی با بیان اینکه شهید سلیمانی همه را فرزندان انقلاب می دانست، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مرز خودی و غیرخودی نمی شناخت و همه را فرزند ایران می دانست و بارها برای حل مشکلات زندانیان سیاسی تلاش کرد و جدول بندی های صوری سیاسی برای وی معنا نداشت. در تاریخ، افراد کمی به جدول بندی های صوری بی اعتنا بودند و شهید سلیمانی یکی از آنها بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک سپاه کوچک را به یک ادبیات بین المللی تبدیل کرد که نظام استکبار را به چالش کشید، تصریح کرد: تمامی نهضت های آزادی بخش تحت تاثیر ادبیات مقاومت و مکتب شهید سلیمانی قرار گرفتند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه شهید سلیمانی دنبال ایجاد وحدت در جهان اسلام بود، افزود: او مثل یک دیپلمات کامل در مذاکرات سیاسی عمل می کرد و کسی از شهید سلیمانی دیپلمات تر ندیدم و مذاکراتش با پوتین و اردوغان و دیگر مقامات ارشد کشورها یک نمونه کامل از مذاکره دیپلماتیک بود. حتی دشمنان انقلاب هم برای شهید سلیمانی احترام قائل بودند و وی را بزرگ می شمردند.

خرازی گفت: بسیاری از کنش‌گران آرزو داشتند شهید سلیمانی در مقام ریاست جمهوری حل کننده مشکلات مردم باشد اما شهادت، وی را از ما گرفت.

این فعال سیاسی در پایان از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خواست برای بررسی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی تلاش و دانشنامه این شهید بزرگوار را تدوین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح