امسال کسب و کارهای اینترنتی در کردستان 36 درصد افزایش یافت


امسال کسب و کارهای اینترنتی در کردستان 36 درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: امسال کسب و کارهای اینترنتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

ابراهیم ادریسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۶ کسب و کار اینترنتی جدید، فعالیت خود را در کردستان آغاز کرده اند که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰۷ کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیکی در کردستان، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از کسب و کارها از طریق شبکه اینترنت به مشتریان خود کالا و خدمات عرضه می کنند که با با توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی استان، شغل های اینترنتی در همه شهرستان ها و برخی از روستاهای استان فعال هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: برخی از استارتاپ های استان در حوزه خدمات جابجایی کالا و مرسولات، فروش الکترونیکی، فروش مایحتاج روزانه، خدمات فروش بدون نیاز به کارت بانکی و حوزه آموزش الکترونیک توانسته‌اند بحران کرونا را به فرصتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود تبدیل کنند.

ادریسی یادآور شد: اگر چه استارتاپ‌ها با ایده‌هایی نوآورانه در حوزه خدمات می‌توانند در مسیر توسعه و درآمدزایی کشور گام‌های بلندی بردارند، اما نکته مهم این است که در صورت وقوع اتفاقاتی پیش‌بینی نشده، تضمینی برای موفقیت آنها وجود ندارد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در استان ۷۵ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس