تکمیل میدان نفتی آزادگان تا سال 2023؛ آیا ایران خود را برای دوره پساتحریم آماده می‌کند؟!


تکمیل میدان نفتی آزادگان تا سال 2023؛ آیا ایران خود را برای دوره پساتحریم آماده می‌کند؟!

وزارت نفت روز سه‌شنبه اعلام کرد: توسعه بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران به نام آزادگان با تولید مجموع 320 هزار بشکه در روز تا اواسط سال 2023 تکمیل می‌شود.این گزارش در حالی منتشر شد که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا برای نجات توافق هسته‌ای 2015 از روز دوشنبه از سر گرفته شد و تهران بر رفع تحریم‌ها تاکید دارد. مقامات ایرانی صراحتا اعلام کردند که به...

نواندیش: وزارت نفت روز سه‌شنبه اعلام کرد: توسعه بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران به نام آزادگان با تولید مجموع ۳۲۰ هزار بشکه در روز تا اواسط سال ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، رویترز در مورد تلاش ها برای تکمیل میدان نفتی آزادگان نوشت: این گزارش در حالی منتشر شد که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا برای نجات توافق هسته‌ای 2015 از روز دوشنبه از سر گرفته شد و تهران بر رفع تحریم‌ها تاکید دارد. مقامات ایرانی صراحتا اعلام کردند که به دنبال آن هستند تا بدون مشکل نفت خود را بفروشند.

تکمیل میدان نفتی آزادگان تا سال 2023؛ آیا ایران خود را برای دوره پساتحریم آماده می‌کند؟!

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در توییتر نوشت: با تکمیل پروژه توسعه این میدان تولید نفت خام از میدان آزادگان به ۳۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

در جولای 2020، یک واحد از شرکت ملی نفت ایران قراردادی را با شرکت داخلی پتروپارس امضا کرد تا ظرفیت تولید در میدان آزادگان، بزرگترین میدان نفتی ایران را که با همسایه خود عراق مشترک است، ظرف 30 ماه از 140،000 بشکه در روز به 320000 بشکه برساند.

ایالات متحده تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2018 از توافق هسته ای خارج شد و تحریم هایی را دوباره اعمال کرد که به واسطه آن صادرات نفت خام ایران کاهش یافت و شرکت های انرژی خارجی از پروژه های نفتی ایران کنار رفتند. حالا پایان توسعه این میدان حکایت از آن دارد که تهران آماده دوره پسا تحریمی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!