آمار بالای تصادفات در محور شهرکرد به شلمزار/ چهارخطه شدن این محور مطالبه مردمی است


آمار بالای تصادفات در محور شهرکرد به شلمزار/ چهارخطه شدن این محور مطالبه مردمی است

فرماندار کیار با اشاره به جاده حادثه‌خیز شهرکرد- شلمزار، گفت: هر ساله تعداد زیادی از شهروندان در این محور به‌علت سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، روزانه 13 هزار خودرو در این محور به‌طور میانگین تردد می‌کنند که این محور ظرفیت لازم را ندارد و آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات بالا می‌رود.

شجاع زیلابی ۹ دی‌ماه در شورای اداری شهرستان کیار که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: در این شهرستان پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری وجود دارد، همچنین دامداری و کشاورزی از دیگر مزیت‌های حوزه اشتغال در این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان کیار افزود: ۲۹ کارخانه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۹ کارخانه فعال، ۴ واحد نیمه‌فعال و شش واحد نیز راکد است.

وی با اشاره به جاده حادثه‌خیز شهرکرد- شلمزار، عنوان کرد: هر ساله تعداد زیادی از شهروندان در این محور به‌علت سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، روزانه ۱۳ هزار خودرو در این محور به‌طور میانگین تردد می‌کنند که این محور ظرفیت لازم را ندارد و آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات بالا می‌رود، در یک یکماه ۱۳ نفر جان خود را در این محور از دست دادند.

زیلابی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان کیار تکمیل محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار است، تکمیل و بهره‌برداری از تونل زره از دیگر مطالبات مردم در این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار کیار نبود فاضلاب شهری در شهرستان کیار را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: پروژه فاضلاب این شهرستان در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد، اما اعتباری برای اجرای آن اختصاص پیدا نکرد و پساب وارد اراضی کشاورزی و شیلات می‌شود.

وی در خصوص آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان در شهرستان کیار، بیان کرد: این کارخانه چندین بار محکوم شده است، اما نسبت به کاهش آلودگی اقدامی صورت نمی‌گیرد و مواد سمی در طبیعت رها می‌شود.

زیلابی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان کیار از دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی محروم هستند، پیمانکار شرکت مخابرات بسیار ضعیف است و اقدام خاصی برای تقویت زیرساخت‌ها انجام نشده است.

اعتبارات نفت و گاز ابلاغ شد

در ادامه جلسه علی شهریارپور- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی و استانی به شهرستان کیار اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: در مجموع ۵۴ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات استانی شهرستان کیار ۴۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان بود که از این میزان ۲۰ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان تخصیص یافته است.

شهریارپور در پایان گفت: خوشبختانه اعتبارات مربوط به نفت و گاز به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد