تولیدکنندگان فولاد برای کمک به تحقق برنامه نهضت ملی مسکن آماده‌اند


تولیدکنندگان فولاد برای کمک به تحقق برنامه نهضت ملی مسکن آماده‌اند

تبریز- ایرنا- مدیر عامل یک شرکت تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی از امادگی فعالان این بخش برای تامین فولاد مورد نیاز محقق کردن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال آینده خبر داد. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عبدالحسین محجل امامی در گفت و گوبا خبرنگاران افزود: طبق برنامه وعده داده شده از سوی دولت سیزدهم جهت ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده، به نظر می‌رسد دولت ماموریت بزرگی برای خود انتخاب کرده که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی اصولی و عزم جدی برای رفع مشکلات و موانع می باشد.

وی افزود: فعالیت بیشتر ما جهت ارائه محصولات حوزه فولادی یاری‌رسان دولت در تأمین مسکن و سرپناه برای هموطنان است و خانه‌دار کردن مردم با رفع مشکلات و محدودیت‌های صنایع کشور برای رفع نیاز های اولیه مسکن، بدون شک عزم تولیدکنندگان را بیش از پیش جهت خدمت رسانی به مردم جزم خواهد کرد.

محجل امامی گفت: در صورت تأمین نقدینگی این طرح از سمت دولت، بدون شک صنعت فولاد نیز آمادگی کامل کمک به تحقق آن را دارد، زیرا که ظرفیت تولید فولاد در حال حاضر با وجود تمامی کم و کاستی ها و مشکلات، ۳۰ میلیون تن در سال است که تقریبا نصف این مقدار از تولید به‌علت عرضه بیشتر نسبت به تقاضا، روانه بازارهای صادراتی می‌ شود.

وی با اشاره به این‌که بازار فولاد کشور تحت تاثیر ساخت مسکن مهر رونق یافت، افزود: فولاد کشور می‌تواند نقش خود را در تحقق اهداف نهضت ملی ساخت مسکن نیز بخوبی ایفا کند و در کنار دولت در این حوزه قرار گیرد؛ امیدواریم سرعت گرفتن طرح ساخت مسکن در دولت سیزدهم به به رکود هفت ساله بازار فولاد و مازاد تولید ۶۰ درصدی آهن آلات کشور به عنوان یکی از تبعات رکورد در بازار ساخت و ساز پایان دهد

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه و انرژی ۲ عامل مهم برای تامین به موقع و کافی فولاد جهت تحقق برنامه دولت در زمینه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است، گفت: با عنایت به پتانسیل بالای تولید فولاد در کشور و رتبه دهمی ایران در جهان می‌توان در صورت رفع مشکلات این حوزه، بدون هیچ گونه نیاز به واردات تمامی نیاز کشور به فولاد را تامین کرد.

مدیر عامل این شرکت تولید فولاد گفت: با توجه به وابستگی سه هزار واحد صنعتی و تولیدی کشور به فولاد، اهمیت بازنگری جهت دریافت مواد اولیه و رفع مشکلات این حوزه، گام مهمی برای تولید این حجم از فولاد جهت برآورده سازی نیاز دولت در طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

محجل امامی با اشاره به کمبود برق و قطعی های مکرر آن در سال‌های اخیر که منجر به کاهش تولید فولاد در کشور شده است، افزود: صنعت فولاد در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کل مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است که با بهینه‌سازی ۱۰ درصدی مصرف برق این واحدها، می‌توان حدود یک درصد از کل برق مصرفی کشور را کاهش داده و بهینه سازی حاصل از این را برای سرمایه گذاری فولاد استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)