پیش‌بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022


پیش‌بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022

اکونومیست 10 چالش مهم سال 2022 میلادی را که از دو روز دیگر آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرد. نوشته پیش‌بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022 (https://tejaratnews.com/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-2022) اولین بار در تجارت‌نیوز...

به گزاش تجارت‌نیوز، ویژه‌نامه «اکونومیست» در گزارشی تحلیلی ۱۰روند اصلی سال آینده میلادی را تشریح کرد. به گزارش اکونومیست «دموکراسی یا اقتدارگرایی»، «از پاندمی تا اندمی (همه‌گیری محلی)»، «نگرانی‌های تورمی»، «آینده بازار کار»، «مقررات کسب‌وکارهای حوزه تکنولوژی»، «رشد رمزارزها»، «تغییرات آب‌وهوایی»، «لغو سفرهای بین‌المللی و ممنوعیت‌‌‌های مسافرتی»، «رقابت‌‌‌های فضایی» و «ورزش و سیاست» ۱۰موضوع اصلی سال آینده خواهد بود. علاوه بر اینها، به باور کارشناسان اکونومیست سال‌های پساکرونا را رقابت جدی بین چین و آمریکا تشکیل می‌دهد و این رقابت می‌تواند حوزه‌‌‌های متنوعی از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی را شامل شود.

اقتدارگرایی یا دموکراسی؟

انتخاب آگاهانه یا ناآگاهانه مردم و حکومت‌‌‌ها در سال آینده می‌تواند نوع دموکراسی یا اقتدارگرایی در آن کشورها را تعیین کند. یکی از چالش‌های سال آتی را رقابت بین این دو نوع حکومت تشکیل خواهد داد.

تبدیل کرونا به یک همه‌گیری محلی

در سال آینده، کرونا دیگر برای افراد واکسن‌زده خطرناک نخواهد بود و تا سال ۲۰۲۳، کرونا مانند دیگر بیماری‌‌‌ها از جمله آنفلوآنزا در خواهد آمد. با این وجود، همچنان امکان جهش‌‌‌های ویروس کرونا در سال آینده نیز وجود دارد و واکسن و دزهای بوستر برای کشورهای توسعه‌یافته و ثروتمند می‌تواند موجب کنترل وضعیت شود.

نگرانی‌های تورمی

مشکلات زنجیره عرضه و افزایش تقاضا، نرخ تورم را در بسیاری از کشورها بالا برده است.

مقررات کسب‌وکارهای حوزه تکنولوژی

قانون‌گذاران اروپایی و آمریکایی سعی در ایجاد مقررات جدید در حوزه تکنولوژی خواهند داشت. در همین زمینه، چین زودتر از سایر کشورها فعالیت این نوع از کسب‌وکارها را با محدودیت مواجه کرده است.

رشد رمزارزها و رقابت سه وجهی

همچنان رمزارزها و نوع مواجهه حکومت‌ها و بانک‌های مرکزی با آنها، در سال آتی خبرساز خواهد بود. در زمینه آینده تامین مالی، رقابت سه‌وجهی بین طرفداران بلاک‌چین (کریپتوکارنسی) و بنگاه‌‌‌های سنتی در زمینه تکنولوژی و بانک‌های مرکزی تشدید خواهد شد. این رقابت سه طرفه در سال ۲۰۲۱ می‌تواند شکل تامین مالی در اقتصاد را ترسیم کند. البته در همین زمینه مقررات بانک‌های مرکزی باید مبتنی بر حفظ حریم خصوصی، افزایش امنیت و جلوگیری از پولشویی باشد.

تصویر آینده بازار کار

همه متخصصان اتفاق‌نظر دارند که بازار کار آینده به صورت ترکیبی حضوری و دورکاری خواهد بود اما نکته اصلی در این زمینه عدالت بین کارمندان مختلف خواهد بود.

دلهره‌ای از تغییرات آب و هوایی

مشکلات محیط‌زیستی و افزایش گرمایش زمین، لزوم تسریع در سیاستگذاری دولت‌ها در این زمینه را افزایش خواهد داد.

تحول صنعت فضا

با ورود بخش خصوصی به فضا، امکان رشد بیش از پیش تکنولوژی فضایی و انجام سفرهای فضایی توریستی وجود خواهد داشت.

ورزش و سیاست

المپیک زمستانی بیجینگ و جام‌جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ و ارتباط آنها با رویدادهای سیاسی می‌تواند از اتفاقات جالب‌توجه سال آینده باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !