9 دی نماد پیوند عمیق امت با ولایت‌فقیه و انقلاب است


9 دی نماد پیوند عمیق امت با ولایت‌فقیه و انقلاب است

امام جمعه سلطانیه گفت: حماسه 9 دی پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر فتنه‌گران داخلی و خارجی و نماد پیوند عمیق امت با ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، اظهار کرد: این روز، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، به همین خاطر ابعاد فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه ۹ دی روزی است که فتنه فتنه‌گران پس از هشت ماه شکست خورد و بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی ناکام ماند، گفت: هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، حضور بصیرت‌مدارانه و انقلابی مردم و پیوند عمیق امام و امت سه عنصر اساسی در ناکامی فتنه ۸۸ بود و به همین خاطر روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفت.

حسینی‌نسب با بیان این‌که حماسه ۹ دی ثمره روشنگری‌های مقام معظم رهبری و بصیرت ملت انقلابی است، افزود: ماهیت فتنه سال ۸۸ سرنگونی جمهوری اسلامی و قیام علیه ارزش‌ها بود ولی ماهیت ۹ دی حمایت از هویت و آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت‌فقیه و ارزش‌های اسلامی بود.

امام جمعه سلطانیه با بیان این‌که ماهیت فتنه غبارآلودگی است و تشخیص حق و باطل را سخت می‌کند، از این روز حضرت علی (ع) در خطبه ۵ نهج‌البلاغه مردم را در زمان فتنه به پناه بردن به کشتی نجات هدایت می‌کند، گفت: تبعیت از رهبر جامعه اسلامی تنها راه نجات در دوران فتنه است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در فتنه ۸۸ ولایت‌فقیه شاخص و بصیرت‌آفرین بود، یادآور شد: بصیرت‌آفرینی‌های مقام معظم رهبری کشتی نجات از فتنه و پدید آمدن حماسه ۹ دی بود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت بزرگداشت حماسه ۹ دی به عنوان یوم‌الله که در تاریخ انقلاب ماندگار شد، تصریح کرد: حماسه ۹ دی پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر فتنه‌گران داخلی و خارجی و نماد پیوند عمیق امت با ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن