فرماندار تکاب: جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های اقتصادی در تخت‌سلیمان ضروری است


فرماندار تکاب: جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های اقتصادی در تخت‌سلیمان ضروری است

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: شهرداری و شورای شهر تخت‌سلیمان افراد توانمند و سرمایه گذاران را برای اجرای طرح‌های گردشگری و اقتصادی از جمله راه‌اندازی کارگاه‌های جواهرسازی تشویق و زمینه لازم را برای فعالیت آنان فراهم کند.

امیر ستوده فر روز پنج‌شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جدید تخت سلیمان با بیان اینکه برای رونق صنایع جانبی وابسته به معادن کارخانه های طلا آماده تحویل شمش به کارگاه‌های جواهرسازی هستند، افزود: توسعه هم‌زمان زیرساخت‌های عمرانی و تقویت صنعت گردشگری ۲ اولویت اصلی شهرداری تخت‌سلیمان باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری محورهای اصلی توسعه تخت سلیمان را پیگیری کند بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و مزیت‌های گردشگری از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ده‌ها اثر طبیعی و تاریخی دیگر منطقه جهت توسعه و رونق اقتصادی این شهر استفاده کنند.

فرماندار تکاب با تاکید بر افزایش تلاش‌های پیگیرانه جهت توسعه همه جانبه شهر تخت سلیمان اظهار داشت: بخشدار تخت سلیمان، روسای اداره‌های میراث فرهنگی، راهداری و بنیاد مسکن مشکلات شهر تخت سلیمان را پیگیری و رفع کنند.

در این دیدار شهردار تخت‌سلیمان گزارشی از برنامه ها و طرح‌های قابل اجرا در این شهر ارائه کرد.

شهر تخت سلیمان در ۴۵ کیلومتری شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در سال ۱۳۹۸ به دومین نقطه شهری تکاب تبدیل شد.

تکاب شهری باستانی و تاریخی است که علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ثبت شده کشور در فهرست سازمان یونسکو، ۱۶۵ اثر ثبت ملی تاریخی و ۵ اثر ثبت ملی طبیعی دارد و یکی از قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو