هفت گروه همیار متشکل از 5٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است


هفت گروه همیار متشکل از 5٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است

زاهدان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است گفت: هفت گروه همیار متشکل از افزون بر 5٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است.

خاطره بامری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گروه‌های همیار متشکل از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند.

وی افزود: هم‌اینک زنان و دختران سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در قالب گروه‌های همیار در رشته‌های خیاطی، سوزن دوزی، پخت نان، کشاورزی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

بامری با بیان اینکه تا کنون افزون‌بر یک میلیارد ریال تسهیلات به گروه‌های همیار پرداخت شده است تصریح کرد: گروه همیار طرحی است که در قالب آن زنان سرپرست خانوار و یا دختران خودسرپرست با حمایت مالی بهزیستی گروه‌های هفت نفره تشکیل می‌دهند و با دریافت کمک بلاعوض بهزیستی اقدام به راه‌اندازی مشاغل مختلف خانگی و صنعتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با هدف ارتقا سطح توانایی‌های افراد، کاهش وابستگی، توانمندسازی گروه ها، اشتغال پایدار و تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس