اما و اگرهای ورود زنان به ورزشگاه آزادی | این بار فقط خبرنگاران


اما و اگرهای ورود زنان به ورزشگاه آزادی | این بار فقط خبرنگاران

درحالی‌که سرنوشت ورود زنان به ورزشگاه آزادی هنوز مجاز اعلام نشده است و مسئولان ورزش کشور هربار به بهانه‌ای از انجام آن سر باز می‌زنند، اعلام شد که تعداد محدودی از خبرنگاران زن اجازه تماشای دیدار استقلال و فولاد را پیدا کرده‌اند. بنا به خبری که از روز گذشته در رسانه‌ها پیچید، زنان خبرنگار ایرانی […]

بنا به خبری که از روز گذشته در رسانه‌ها پیچید، زنان خبرنگار ایرانی برای اولین بار در این فصل اجازه پیدا کردند که برای تماشا و گزارش دیدار دو تیم استقلال و فولاد از هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند.

گفته شده این تصمیم با پیگیری و تلاش حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اجرایی شده و احتمالا در مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد داشت.

همچنین آخرین باری که بانوان خبرنگار در استادیوم آزادی حضور داشتند، به فینال سال ۲۰۱۸ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و مصاف دو تیم پرسپولیس و کاشیما برمی‌گردد.

چرا زنان به ورزشگاه‌ها راه نمی‌یابند؟

داستان ورود زنان به ورزشگاه آزادی، در سال‌های اخیر به بحثی پرکشمکش تبدیل شده است. از سویی زنان ایرانی خواستار ایجاد شرایطی برابر برای حضور یکسانشان همچون مردان در ورزشگاه‌های کشور هستند و از سویی دیگر مسئولان ایرانی هربار با یک بهانه مختلف، اجرایی شدن این اتفاق را به تعویق می‌اندازند.

از جمله اصلی‌ترین دلایلی که مسئولان در رد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مطرح کرده‌اند، بحث امنیت و محیط خشن ورزشگاه‌هاست، درحالی‌که تماشاگران مرد هم خود معتقدند که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌تواند به تعدیل این فضا کمک کند و از تنش موجود در سکوها بکاهد.

اما و اگرهای ورود زنان به ورزشگاه آزادی | این بار فقط خبرنگاراناما و اگرهای ورود زنان به ورزشگاه آزادی | این بار فقط خبرنگارانتصویر حضور خبرنگاران زن در ورزشگاه آزادی

قضیه ورود زنان به ورزشگاه آزادی به طور ویژه‌تر پس از فوت سحر خدایاری، دختری که به جرم تلاش برای ورود به ورزشگاه آزادی جهت تماشای بازی تیم استقلال دستگیر شده بود و دختر آبی لقب گرفت، جدی‌تر شد و این بار بازیکنان فوتبال هم از تیم‌های مختلف در حمایت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها سخن گفتند.

در نتیجه آن اتفاق تلخ، در جریان بازی بین 2 تیم ملی ایران و کامبوج، بخشی از زنان برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی حضور یافتند، هرچند میان آن‌ها و جایگاه‌های اختصاص یافته به تماشاگران مرد چندین ردیف نرده کشیده شده بود و انتظامات، هم در بین بانوان و هم آقایان حضوری جدی داشت.

پس از آن تجربه که البته موفق هم بود، باز مسئولان هربار برای مسابقه‌های بعدی بهانه آوردند و دلیل تراشیدند، به طوری که در یکی دو مسابقه حتی از ورود مردان هم به ورزشگاه جلوگیری شد تا بهانه مهیا نبودن شرایط برای حضور تماشاگران به نوعی توجیه شود.

این قضیه خصوصا با فشار فیفا مبنی بر تحریم فوتبال ایران در صورت عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها همراه شده است تا جلوی مانع‌تراشی‌های مسئولان را بگیرد؛ چراکه نه فقط زنان خبرنگار، که کل زنان ایرانی باید اجازه ورود آزادانه را به ورزشگاه‌ها و دیدار تیم‌های موردعلاقه‌شان پیدا کنند.

نظر شما در خصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها چیست؟ آیا تاکنون تجربه‌ای از حضور در ورزشگاه‌ها داشته‌اید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام