پیش‌بینی بارش‌های موثر در چهارمحال و بختیاری/ بارش‌ها ادامه دارد


پیش‌بینی بارش‌های موثر در چهارمحال و بختیاری/ بارش‌ها ادامه دارد

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود از بعد از ظهر امروز از جنوب استان و جنوب منطقه لردگان به تدریج بارش در سطح استان آغاز شود، پیش‌بینی می‌شود در اکثر نقاط استان بارش‌ها موثر باشد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعد از ظهر امروز از جنوب استان و جنوب منطقه لردگان به تدریج بارش در سطح استان آغاز شود و انتظار می‌رود بارش‌ها در ساعات عصر و شب در مناطق لردگان، خانمیرزا، اردل، جنوب کیار و بروجن از شدت بیشتری برخوردار باشند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در سایر مناطق استان نیز وقوع بارش‌های موثر پیش‌بینی می‌شود، همچنین صبح فردا به تدریج از شدت بارش‌های این سامانه بارشی کاسته می‌شود و در برخی مناطق نیز توقف بارش‌ها انتظار می‌رود، اما روز شنبه مجدد وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده در سطح استان به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل وقوع مه در ایستگاه اردل دید افقی به ۵۰ متر کاهش پیدا کرده است که طی دو روز آینده وقوع پدیده مه در سایر مناطق چهارمحال و بختیاری نیز انتظار می‌رود.

نوروزی عنوان کرد: از بعداز ظهر روز یکشنبه مجدد یک سامانه بارشی موثر با شدت بسیار خوبی فعالیت خود را در سطح چهارمحال و بختیاری آغاز می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و جنوب بروجن از شدت بیشتری برخوردار باشند، البته در سایر مناطق استان نیز وقوع بارش‌های مطلوب پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باتوجه به اینکه بارش‌های پیش‌بینی شده عمدتا به صورت برف است، احتمال ایجاد اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد و به‌همین دلیل توصیه می‌شود، شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، همچنین از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه این سامانه بارشی در نیمه غربی چهارمحال و بختیاری بارش‌هایی را به شکل برف در پی داشته باشد که این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ(بازفت و دوآب صمصامی) شدت بیشتری خواهند داشت، اما این بارش‌ها در مناطق شرقی استان از شدت کمتری برخوردار است.

نوروزی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه هم‌چنان بارش‌های خفیف و پراکنده در مناطق غربی چهارمحال و بختیاری ادامه داشته باشد و روز چهارشنبه نیز بر اساس الگوهای امروز احتمال وقوع بارش‌های خفیف در شمال غرب استان به ویژه منطقه کوهرنگ وجود دارد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باتوجه به اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌های قابل ملاحظه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، هرمزگان و بخش‌هایی از بوشهر پیش‌بینی می‌شود، بنابراین به شهروندان هم‌استانی توصیه می‌شود از سفر به آن‌ها خودداری کرده و همچنین از سفرهای درون استانی غیرضروری پرهیز کنند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری حدود شش میلی‌متر است که در ایستگاه‌های کوهرنگ و مالخلیفه ثبت شده همچنین در بازفت ۵ میلی‌متر، دوآب صمصامی ۳ میلی‌متر و در لردگان ۲ میلی‌متر بارش گزارش شده در سایر مناطق استان نیز میزان بارش‌ها کمتر از ۲ میلی‌متر ثبت شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده پدیده مه و کولاک در گردنه‌های چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، در حال حاضر نیز بارش شش سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ گزارش شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد