لقمه پنیر و هندوانه (فینگرفود)


لقمه پنیر و هندوانه (فینگرفود)

پنیر و هندوانه یکی از ساده‌ترین و در عین حال دوست داشتنی‌ترین فینگرفود‌های مخصوص مهمانی‌هاست.

لقمه پنیر و هندوانه (فینگرفود)

این فینگرفود بخصوص برای شب یلدا که هندوانه یکی از اجزای تشکیل دهنده آن است، بسیار جالب خواهد بود. برای درست کردن آن باید هندوانه را به شکل مکعبی و پنیر را به شکل مستطیل با ارتفاع کم برش بزنید.

یک برگ نعناع هم سه رنگ زیبا را در کنار هم تکمیل می‌کند. برای سرو کردن این فینگرفود از یک مخلوط آجیلی هم به عنوان دیپ استفاده می‌شود که شما می‌توانید آن را استفاده کنید یا نکنید و در این مورد کاملا اختیار با شماست.

مواد لازم:

مغز پسته: ۱/۲ پیمانه پوست لیمو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری ریز رنده شده فلفل سیاه شکسته: ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک دریا: ۱/۴ قاشق چای‌خوری پنیر فتا: ۱۲۰ گرم هندوانه: ۱ کیلوگرم، تبدیل به ۳۶ مکعب کنید برگ نعناع کوچک: ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه:

۱. یک ماهیتابه کم عمق را روی حرارت متوسط بگذارید. پسته را اضافه کنید. آن را گرم کنید، مرتب بهم بزنید. ۵ دقیقه یا بیشتر آن‌ها را برشته کنید تا قهوه‌ای روشن شوند. آن‌ها را داخل کاسه بگذارید. آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه گرم کنید.

۲. پسته، رنده پوست لیمو، فلفل و نمک را داخل غذاساز بریزید. آن‌ها را خرد کنید تا زمانی که ریز شوند. آن‌ها را داخل یک کاسه کم عمق بریزید.

۳. پنیر فتا را به صورت برش‌هایی با پهنای ۲ سانتی‌متر ببرید. از لبه انتهایی شروع کنید، هر برش را به صورت ورقه‌هایی با نیم سانت برش بزنید. ۱ مکعب را روی بشقاب بگذارید. روی آن ۱ برگ نعناع بگذاری و در ادامه تکه پنیر فتا. یک خلال دندان را داخل این ترکیب فرو کنید. آن‌ها را روی بشقاب گذاشته و با باقیمانده هندوانه، برگ نعناع و پنیر همین ترکیب پنیر و هندوانه را درست کنید. آن را با مخلوط پسته سرو کنید.

منبع : آفتاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت