مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا: نشانه های افول آمریکا آشکار شده است


مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا:  نشانه های افول آمریکا آشکار شده است

کرج - ایرنا - مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا به نقش استکبار جهانی و دشمنان اسلام در فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت : ملت همیشه در صحنه ایران ، این فتنه را ناکام گذاشت و امروز نشانه های افول آمریکا در جهان آشکار شده است.

فواد ایزدی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت، گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و یادبود سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی(ره) فردیس استان البرز افزود: اگر حماسه ۹ دیماه نبود به طور قطع کشور دچار چالش های بیشتری می شد و اهدافی که آمریکایی ها نسبت به ایران دارند خیلی راحت محقق می شد.

وی به آسیب های فتنه سال ۸۸ پرداخت و ادامه داد: این فتنه مشکلاتی برای کشور به وجود آورد ؛ آمریکایی ها قبل از فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیده بودند که جمهوری اسلامی را نمی شود سرنگون کرد و باید به نوعی با آن به توافق رسید.

مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا اظهار داشت: زمانی که فتنه ۸۸ اتفاق افتاد ، مقامات و کارشناسان آمریکایی منتظر گستردگی این فتنه بودند که البته این فتنه ضربه جدی به کشور زد.

ایزدی گفت: جمهوری اسلامی با همه مشکلاتی که دارد توانسته طی بیش از ۴۰ سال در مقابل هجمه ها به خوبی مقاومت کند.

مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا گفت: امروز آمریکا دچار افول شده و بعضی از نشانه های افول مانند خروج آمریکایی ها از کشور افغانستان را جهانیان دیدند.

ایزدی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی جلوه ای از قدرت سخت و فرمانده ای توانمند در رزم با دشمنان بود.

وی با بیان اینکه قبل از شهادت سردار سلیمانی منابع آمریکایی یک اسطوره ای از این شهید والامقام ساخته بودند،گفت: آمریکا ۱۰۰ برابر ایران هزینه نظامی دارد اما نتوانسته است به اهداف خود در منطقه غرب آسیا برسد زیرا حاج قاسم سلیمانی تمام محاسبات آمریکا را در منطقه به هم ریخت.

مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا بیان داشت : در افغانستان آمریکایی ها خیلی هزینه کردند اما با وضعیت بدی از این کشور فرار کردند.

وی افزود: در بخش قدرت سخت جمهوری اسلامی توانمندی بالا یی دارد و امروز منابع آمریکایی اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود در منطقه رسیده است که نمونه آن خروج نیروهای رزمی آمریکا از کشور عراق است .

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد وخاطره علامه مصباح یزدی گفت : این عالم ربانی ، سرباز و رزمنده در میدان جنگ فیزیکی نبودند ولی در حوزه های فکری و اعتقادی و تبیین اصول اسلام فرمانده و یکی از چهره های شاخص مقابله با تفکرهای ضد دینی بودند.

ایزدی بیان داشت : آیت الله مصباح یزدی یکی از چهره های شاخص در حوزه قدرت نرم و جبهه فرهنگی بودند ؛ قدرتی که شخصیت هایی مانند سردار شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی تولید کردند نتیجه آن حماسه ۹ دی شد.

مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا گفت: اگر افرادی مانند سردار سلیمانی در مقابل داعش مقاومت نمی کردند، داعش به ۴۰ کیلومتری مرز ایران هم رسیده بود؛ مقامت در سوریه و عراق منجر شد که داعش به عقب برگردد و الان هم تقریبا نابود شده است.

ایزدی افزود: در مقابل زیاده خواهی های آمریکا باید مقاومت کرد و نباید خیلی حرف و حدیث در مورد آن باشد ؛ در حوزه فکری اسلامی نباید انتقادی داشت .

وی یادآور شد : گروهی در داخل کشور از ابتدا همراه انقلاب نبودند، جمعیتی هم از قطار انقلاب خودشان پیاده کردند و این چالش کمی نبوده است.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

مردم ولایتمدار این شهرستان امروز با اجتماع در مصلای نماز جمعه این شهرستان با ولایت و رهبری معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»