ته چین گوجه فرنگی؛ سفره‌ای متفاوت بچینید!


ته چین گوجه فرنگی؛ سفره‌ای متفاوت بچینید!

ته چین از غذا‌هایی هست که توی مهمونی‌ها طرفدار زیاد داره و تهیه اش هم کار خیلی سختی نیست. بله واقعیت اینه که ته چین از آسون‌ترین غذاهاییه که میشه برای مهمونی‌ها ترتیب داد. واقعا هم وقت گیر نیست.

ته چین گوجه فرنگی؛ سفره‌ای متفاوت بچینید!

ته چین از غذاهایی هست که توی مهمونی ها طرفدار زیاد داره و تهیه اش هم کار خیلی سختی نیست. بله واقعیت اینه که ته چین از آسون ترین غذاهاییه که میشه برای مهمونی ها ترتیب داد. واقعا هم وقت گیر نیست و به سادگی میتونید به همه کارهاتون برسین. مهم اینه قلق های ته چین رو بدونید و اندازه ها رو بلد باشید تا یه ته چین عالی مجلسی درست کنید و همه کیف کنن.

مواد لازم:

برنج ۷۵۰ گرم (۵ پیمانه) کره ۶۰ گرم سینه‌ مرغ خلالی خرد کرده ۵۰۰ گرم قرص عصاره‌ مرغ ۱ عدد ادویه‌ کاری ۱ قاشق چایخوری قارچ ورقه‌ای خرد کرده ۴۰۰ گرم ماست چکیده ۲۰۰ گرم زعفران حلکرده ۴ قاشق سوپخوری روغن مایع ۱۵۰ میلی‌لیتر (حدود دوسوم پیمانه) نمک و فلفل به میزان لازم زرده‌ی تخم‌مرغ ۴ عدد فیله‌‌ گوجه‌فرنگی رنده کرده ۷-۸ عدد

طرز تهیه ته چین گوجه فرنگی :

1. برنج را در قابلمه‌ حاوی آب و نمک بپزید و آبکشی کنید. نیمی از کره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم‌ قرار دهید. آن‌گاه سینه‌ مرغ، قرص عصاره‌ مرغ و ادویه‌کاری را بیفزائید و تفت دهید تا مرغ، طلائی‌رنگ شود.

2. حالا قارچ را بیفزائید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ نرم شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. اکنون ماست، زعفران، روغن، نمک، فلفل و زرده‌ تخم‌‌مرغ‌ها را در کاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه‌ صاف و یکدستی حاصل شود.

3. آن‌گاه برنج پخته را به این مخلوط بیفزائید و هم بزنید. اینک کف ظرف نسوز را با کره چرب کنید و یک‌چهارم از مخلوط برنج را در آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

4. حالا قدری از مایه‌ مرغ و قارچ روی برنج بریزید و رویش را با اندکی از مخلوط برنج بپوشانید. سپس روی آن گوجه‌فرنگی بدهید و به همین ترتیب لایه‌های برنج، مرغ و قارچ و گوجه‌فرنگی را تکرار کنید. به گونه‌ای که آخرین لایه‌ی ته‌چین، گوجه‌فرنگی باشد.

5. حالا باقیمانده‌ کره را خرد کنید و روی ته‌چین بچینید. اکنون روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند جایش را سوراخ کنید تا بخار ته‌چین خارج شود. اینک ته‌چین را به مدت تقریبی یک‌ونیم ساعت در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا بپزد و طلائی رنگ شود

منبع : برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس