ارامنه ایران در دفاع مقدس نقش ماندگاری ایفا کردند


ارامنه ایران در دفاع مقدس نقش ماندگاری ایفا کردند

تهران -ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز و بوم کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی در آستانه سال نوی میلادی با حضور در منزل شهید رازمیک خاچاطوریان، میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی را به خانواده این شهید تبریک گفت.

وی، خطاب به خانواده شهید خاچاطوریان، شهدا را مظهر اقتدار و مردانگی عنوان کرد و افزود: جوانان ارامنه در کنار همرزمان و برادران مسلمان خود شانه به شانه علیه دشمن بعثی برای حفظ مرزهای ایران عزیز جنگیدند و در همین راه به خیل عظیم شهیدان پیوستند.

نادعلی با اشاره به نقش شهدای ارامنه در دفاع از مرزهای کشور، گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز بوم کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نزدیکی دین مسحیت و اسلام، گفت: رسالت دین مسیحیت و اسلام، هدایت انسان‌ است و کتاب آسمانی هر دو دین، پیروانشان را به سوی حقیقت و روشنی هدایت می‌کند.

در این دیدار خواهر شهید خاچاطوریان به تجدید خاطره حضور مقام معظم رهبری در منزلشان را نیز پرداختند.

براساس این گزارش شهید رازمیک خاچاطوریان بعد از ۸ ماه حضور در جبهه چهاردهم اسفند ۱۳۶۶ در جاده اهواز-امیدیه در ۲۳ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و آستانه سال نوی میلادی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

نادعلی پیش از این دیدار با حضور در قبرستان شهدای ارامنه ضمن ادای دین و احترام به مقام شهدای والامقام، برای ایشان علو درجات را مسئلت کرد.

وی پس از دیدار با خانواده شهید خاچاطوریان با حضور در کلیسای تارگمانچاتس مقدس، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی را به اسقف این کلیسا و سایر پیروان حاضر در این کلیسا تبریک گفت.

در این دیدار فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز علیرضا نادعلی را همراهی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج